Alla inlägg under februari 2010

Av Annica Sterneling - 27 februari 2010 00:42

Vi sitter här med nerverna på helspänn... jag som inte är speciellt intresserad av sport sitter här mitt i natten och kollar på curling !!!

I kväll har vi varit på studentspex med Pelle och Persson och det har varit så kul. Jag tror nog bestämmt att det var det bästa spexet som jag varit på... mmm, så är det...

Så här glada var vi när vi skulle bli hämtade av Pelle...

  

Vi började med att ta en bit mat på Stevies Coffe, jag åt kycklingfile med pommes och två goda dippar till, ett glas rött fick jag till det och det var sååååå gott.

Som vanligt i pausen blev vi nerbjudna till skådespelarna där man sjunger en sång ihop och skålar i punch. Som sagt en mycket trevlig kväll...


Jag Ä L S K A R ju skor !!

Så här om dagen åkte jag till Skopunkten, har inte varit där på jättelänge och dom hade fått in massor med nya skor. Massor !

Jag storshoppade och det hjorde jag med gott samvete, jag har jobbat extra och kämpat på och skor som sagt tycker jag om. 5 par skor blev det ! men jag betalade bara 800 kr för alla 5 paren. Det är väl billigt ?

Jag menar, det finns ju dom som köper ett par skor för tusentals kronor. Kollade på lyxfällan här om dagen, den tjejen det handlade om hittade étt par skor på rean som kostat 11000 :- men som nu BARA kostade 9000:-. Så jag handlade billigt... Stackars Leffan kan inte handla där för dom har inte hans storlek.

Här kommer lite bilder av mina fiiiiiiiiinnnnnna pjuck som jag fyndade...

          

Det andra paret, som jag har till jeansen på bilden har jag haft på mej ikväll. För givetvis var jag ju tvungen att ha nya skor på mej när vi skulle på spexet...


Jag återkommer en annan dag med en "debatt" som jag råkat ut för idag men jag orkar inte dra hela historian idag. Kan säga så mycket att det handlar om hundar. Har haft en diskussion idag om hundar som går lösa... men som sagt... jag återkommer om detta...


Nu ska jag koncentrera mej på curlingen, just nu står det 2-2 till Sverige.

Heja, heja, heja, heja !!!!


Herrå från fru Sterneling             


Av Annica Sterneling - 23 februari 2010 09:53

... inte konstigt att man tappat sugen.

När jag vaknade idag på morgonen låg jag och fantiserade om att åka ut till skogen, koka mej en termos kaffe, ta me ett par macor och en frukt, en flaska vatten och en påse köttbullar. Har en bra plats på Tinnerö där vi ställer bilen, hundarna sitter kvar i bilen medans jag lägger ut var sitt köttbullespår sen går vi en lång skön promenad i skogen. Hundarna springer lösa och jag bara njuter av friheten, skogen, luften... det är bara hundarna och jag.

Tillbaka vid bilen, sätter jag mina ögonstenar en och en så får dom ta var sitt spår. Sen tar jag fram min stol, häller upp vatten till hundarna och tar fram min matsäck... M E N så tittar jag ut och så sprack den drömmen, i alla fall för idag.

Ska egentligen inte klaga på vädret, det är ju som det är, inget man kan göra något åt men man är ju svensk... ALLA klagar på vädret.


Jag är så glad, idag fick jag veta att jag kommit med på en klippkurs, ska få lära mej att klippa lagottosar til vardags och tll utställning. Jag älskar ju att klippa hundar så detta sa bli kul. Det är Tessan som frågade här om dagen och som tur var fanns det platser kvar. Tjola hopp, ska skicka in mina saxar för slipning idag, dom är frutansvärt slöa.


Nu får jag en macka och en kopp kaffe på sängen och så kommer mitt favoprogram "våra bästa år" så nu slutar jag för denna gången... Herrå !


  

Av Annica Sterneling - 15 februari 2010 20:52

Ny vecka, nya utmaningar, nya möjligheter...

Imorron skulle jag jobbat heldag på jobbet men jag har jobbat så himla mycket sista tiden så jag unnade mej en semesterdag. OCH det ska bli helt underbart.

Imorron sak LillNasse Bus...  

...åka till Jägarvallen och vaccineras. Det ska bli spännande för det är ett tag sen han var ute och luftade sej.

Ska åka en sväng till Clas Ohlsson, har kollat in ett "bord" till laptoppen, den blir ju så himla varm när den står på bordet. Här om dagen stängde den av sej själv för att den var så varm. Hittade en tuff lampa oxå som man kopplar i USB utttaget, sen är det en böjbar arm som man har över tangentbordet, så ser man perfekt. Alltid skönt när man slipper koppla en massa andra sladdar bredvid.


Jag har haft helt fantastiska jobbdagar sista tiden. Samtidigt som det fått mej att börja fundera en massa men det är alltid intressant.


I lördags hade vi förlovningsdag, vi började med ett skönt avkopplande bad...

  

... med tända ljus och en värmande wiskey till. Men vi badade INTE ihop den här gången.

  

Skål älskling !

Vi åt bakad potatis, vitlökscampinjoner och kotletter. Ett glas rött till det... sen somnade jag klockan halvtio... kanske mindre romantiskt men vi hade det trevligt så länge det varade   . Tolka att som ni vill...


Pejje kom inte i helgen, han har snöjouren och det var egentligen meningen att han skulle varit ledig i helgen men så fick han rycka in och sånt är ju livet. Och det kommer snart en ny helg som vi siktar in oss på istället. Och dessutom är jag helt ledig nästa helg så vi kommer att få mycket mera tid att rå om varandra då istället, plus att nu har jag ju det framför mej, att Pejje ska komma, inte bakom mej...

Har läst lite Kaj Pollac, något har visst fastnat i mitt sätt att tänka...  


Nu ska jag knalla med hundarna en liten kvällsrunda, dom har badat ikväll men nu ska dom väl ha torkat. Godhy Nighty everyone ...


Av Annica Sterneling - 11 februari 2010 21:19

Tack Micke !

Skulle förnya mitt virusprogram, beställde samma som jag hade innan och betalade in... sen började allt och jävlas som vanligt. När man betalat 600:- låter man det ju inte bara va heller. Det står ALLTID att det är så enkelt. Jag är ju inte helt dum i huvudet när det gäller datorer men allt jag har lärt mej har jag lärt mej genom intresse. Det är inte mycket jag kan förklara hur jag gör, jag bara kan det.

Det var inte alls så enkelt men som tur är har jag ju min webmaster, min alldeles egna... så nu har jag virusskydd till sista januari nästa år... underbart !


I tisdags hjälpte Tessan mej med Svennis, jag jobbade heldag så hundarna skulle få vara ensamma HELA LÅNGA dagen. Zenta fick följa med mej och Svennis fick som sagt vara hos Tessan och grabbarna. Fick en massa fina bilder på Svennis, hon är en hejare på att fota. Tänkte sätta dom här men kolla in på hennes sida... och kolla på hennes blogg, hennes hundar OCH MIN SVENNIS... www.minahundarochjag.blogg.se


I helgen kommer Pejje och Max och hälsar på, det ser jag fram emot. Verkligen.

Nu ska jag krama kudden... det blev kort idag men så är det ibland. Herrå !



Av Annica Sterneling - 7 februari 2010 21:04

  

Husse borstar tänderna...

    

Svennis och Zenta hänger morsan i kjolen...

  

Nasse hittade jag i garderoben, han letar efter godis... och hittar han inget så själ han godis ur påsarna. Han biter upp dom så det ramlar ut på golvet, till Zentas stora förtjusning. Teamwork kallas det !

  

Liza badar...

Så går det en stund så har Nasse sprungit till Liza...

    

... då ser det ut så här. Kolla Nasses stil och Liza verkar inte ha något emot att Nasse hänger där, utan tvärtom.


  

Synd att det här kortet inte blev så bra ljus på... Zenta är så himla fin...


I går gjorde jag DET... har planerat detta sen innan jul... möblerat om i vardagsrummet och jag blev så nöjd. Det  var ett heldagsjobb men gud så kul jag hade. Leffan var INTE med på att göra detta som igår. Men honom skickade jag iväg, först på promenad med hundarna sen åkte han och handla, så det enda han behövde hjälpa mej med var att flytta taklampan.

    

Gjorde lite annorlunda med bokhyllan, satte den i hörnet och på så sätt fick lite mer plats på långväggen så soffan kom lite mer till sin rätt.


Pratade precis med min brossa Pejje, han kommer på LÖERDAG. TjoHOOOO !!!!

Han berättade en annan nyhet, han har köpt sej en HD ! Grattis !

Hans dröm sen flera år tillbaka, blir så glad för hans skull.


Nu ska jag prata med min kusin från landet, alltså min "syster" från Vetlanda.

Hasa la vista...

Av Annica Sterneling - 3 februari 2010 19:09

Jag är så stolt, jag blev så nöjd men det gjorde asont HELA tiden...

  

Han är så himla duktig Nypa ! Och så himla trevlig... jag tycker att min tatuering blev bättre än jag hade förväntat mej.

Han heter som sagt Zeke, min grymma råtta, Han symboliserar mej... ful på utsidan men vacker på insidan !!!

  

Synd att det blev sån "spegling" men man ser ju hur han ser ut i allafall.

Det var så konstigt när jag såg bilden för första gången, jag bara tänkte... den vill jag ha !!! Och så är det nu...

Tycker att det blev så bra med rivmärkena och skuggorna under Zeke, han ser mer levande ut så, lite 3D känsla.

OrginalZeke satt på en döskalle men det var INTE min stil med en döskalle på kroppen.

Ja, nog tjatat om min nya stolthet...


I dag har Liza invigt sin nya aktiveringshage och så kul hon tyckte att det var...

  

Buren är ca 1 meter i diameter och hon skuttade runt hagen gång på gång, såg jätteglad ut.

  

Hej, hej, det är jag som är Liza !

  

Nasse var ju givetvis tvungen att prova gallerhagen, han skulle nog blivit ett gnagardjur... han älskar att ligga i burar.

En annan plats som han oxå gillar är här...

  

Han har blivit lång min kära Nasse och så VACKER !


Så var det jobbardags imorron igen, fattar inte vart dom här två lediga dagarna vägen ??

Men jag jobbar bara en jour sen är jag ledig över helgen. Hoppas att jag inte är så trött i helgen som jag varit nu dom här dagarna. Men det är ju inte så konstigt, jag betade ju av några timmar på jobbet förra veckan.


Ha det så gött... Herrå !



Av Annica Sterneling - 1 februari 2010 10:40

Ja, förra veckan var väl inte helt kass men det blev en hel del jobb, med några sjuka, någon som slutade och lite dåligt med vikarier så blev det som sagt en HEL DEL JOBB. Men å andra sidan blir det klirr i kassan i slutet av februari. det är ju aldrig fel.

Jag jobbar mellan 13,00-18,00 idag S E N är jag ledig i två hela dagar, det ska bli skönt.

Imorron ska jag tauera mej och jag är så nervös, jag är helt säker på att jag vill göra det, säker på motivet och stället men det gör så jäkla ont. En del säger att det inte känns men dom ljuger. Det är ju för fasen nålar som man sticker i huden och inte bara en utan massor. Men efter klockan två imorron är det gjort...


I lördags var vi på bio, det var meningen att vi skulle se "Luftslottet som sprängdes" men dels gick den inte förrän halvtio och dels var det bara ett fåtal platser kvar och inga som vi fick sitta tillsammans. Inte för att det är superviktigt men lite mysigt när man går på bio, att sitta ihop. Så vi hamnade på "Snabba Cash" med min favorit...

   Filmen var kanske inte riktigt som jag hade förväntat mej men den var absolut sevärd.


Iväll kommer Buddha, vi ska vara hundvakt några dagar, dom har lite "projekt" på G... återkommer om det senare...

Nu ska jag göra mej iordning för jobbet... alltså släpa mej in i duschen... får nog måla ögat idag om jag ska se vägen ut till Edhaga...  Herrå !









Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards