Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Läste ett så himla bra inlägg av Kicki på Facebook idag... måste dela med mej...

Av Annica Sterneling - 12 augusti 2011 16:31

SÖKER GOTT HEM: 2 år gammalt barn. Den sanna orsaken är att jag fått en hundvalp och tycker inte längre jag har tid till barnet, jag är också rädd att att barnet biter min valp. Barnet är renligt och har fått alla vaccinationer. Behöver nytt hem från i morgon, kommer annars att avlivas. Tack.
DETTA SKULLE DU ALDRIG GÖRA MOT ETT BARN! VARFÖR TYCKER DU DÅ ATT DET ÄR ACCEPTABELT ATT GÖRA MOT EN HUND? Om du inte kan investera 15 år i din hund, låt då bli att skaffa nån.


Jag tycker att den är U N D E B A R !!!


Det här är den nakna sanningen... så här har jag tillbringat mycket av min semester...

  Kan det vara bättre ?? Hi, hi...


Fast idag packade vi en lunchkorg och begav oss till Vadsten, en helt underbar sommarstad. Och ännu bättre med tanke på att vi är inne i augusti och slapp en massa andra turister. Ja, några fler än vi var det förstås...

     Hittade en svanfamilj i vattenkanten, ungarna var så ulliga och gulliga...

Sen fick både husse och jag posera med Svennis, inte kul att bara fota vattnet...

   Zenta mår lite halvdåligt idag... italienare och lagotto som han är så blev frestelsen lite för stor igår... jag hade stekt biffar på ett kilo färs igår, hälften med fetaost i och hälften med aromatkryddor. När jag duschade och husse pysslade passade Zen på att avsmaka mina biffar !!

Hittade honom PÅ köksbordet med ena tassen i påsen, slickandes om munnen och såg ut som " va fan vill ni, jag har fortfarande en fläskfile och potatissallad kvar att äta"...

Han har spytt idag på väg till Vadstena och är ganska lös i magen... men jag kan ju inte vara arg på honom, för det är JAG som lämnat maten framme och han är bara en italiensk lagotto !!!

Fast han ser ganska glad ut i alla fall, eller hur ?

   Det är så vackert inne i Vadstena kyrka...

... jag passade på att bikta mej, inte för att det behövdes egentligen, men i alla fall...

Mina fina grabbar...

Så var det äntligen dags för lite lunch... helstekt fläskfile, egengjord potatissallad, macka med kräftost och lite grönt. Kaffe och citronsockerkaka till efterrätt.

Mätta blev vi...

Och här är en annan nöjd familjemedlem...

Han hade fullt upp med att hålla koll på alla hundar som gick förbi... han är ju "kungen", som han ser det i alla fall...

Här är en av ingångarna till Vadstena slott... önskar jag hade en "bättre" kamera, för jag älskar att fota... men jag får väl kolla om jag kan få lite hjälp och hitta en bra kamera till husbehov...


Ikväll är det kräftor som står på menyn... jag har bakat italienskt lantbröd jag tänkte vi kunde ha till och en dajmtåtra har det oxå blivit... så vi blir nog mätta ikväll me´... kanske får vi besök oxå, av Helen och Jocke, ett par vi lärt känna genom en annan kompis...


Måste berätta en annan superkul grej... igår tog vi en promenad längst kanalen, Svennis har ett vattenfall han brukar leka i... då träffar vi en kompis vi inte haft kontakt med på ett tag. Känner mej så glad i hjärtat efter det, har verkligen saknat honom.

Han är så himla bra att prata med, lättsam... så imorron sak vi fika ihop och jag hoppas verkligen att vi kommer ta upp kompisrelationen igen.


Ha det gött.... Herrå !

   

   

   

   

 

 

 
 
Ingen bild

carola

16 augusti 2011 19:38

Så trevlig semester ni har, och fina bilder ni har tagit. Ja jag tycker också det är lite konstigt när man säljer av sina djur. Jag kan ju inte ens ge bort kaninerna fast jag ofta varit lite trött på dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards