Alla inlägg under april 2009

Av Annica Sterneling - 29 april 2009 14:10

... om du nu är det förstås. Tycker att många människor är så bittra och missbelåtna. Det kan jag oxå vara, jag menar inte det men just nu verkar folk omkring mej vara såna.

En annan sak som jag "retar" mej på idag är att folk verkar tro att dom vet vad jag känner och tänker. Folk tror att dom kan styra mej och för den delen köra över mej.Tror att jag är samma person som förr men så är det verkligen inte... precis som alla andra förändrar jag mej hela tiden.

En sak är säker, idag vågar jag säga ifrån, säga mina åsikter, stå för den jag är och det jag tycker. Och det handlar väl mest om att jag känner mej trygg i, med dom som är mest umgås med och att dom respekterar och accepterar mej som jag är.

Det blev visst många ord... men läser man det på rätt sätt finns det en mening i alla orden...  

Har faktiskt tröttnat på att behaga människor med meningar för att jag känner att dom vill att jag ska säga si eller så. Sen behöver man inte bli elak för det och bara köra sitt race. Men sån är jag ju inte...


Idag har jag haft tvättstugan, tvättat lakan och bäddat rent. Strukit in massa tvätt plus att jag hade stryktvätt kvar sen förra tvättstugeturen. Men nu är det gjort och snart kommer husse hem och vi ska dricka lite kaffe i solen.  

Av Annica Sterneling - 28 april 2009 18:32

...till en liten tösabit på 3500 tung och 48 cm lång !!

Grattis Elin och Mats ! Kan knappt bärga mej tills jag får se den lilla rumpnissan som mamma Elin så stolt beskrev henne.   


Jag har fått tillbaka min dator... det var virus på den som dom aldrig hade varit med om innan. Dom var så snälla och sparade så mycket det gick men massa försvann och jag var så IRRITERAD och TRÖTT på allt igår. När man inte fattar och kan något blir det tilt i hjärnan men...

som tur är har jag en vän... vad skulle jag göra utan honom ??

Vet inte !!

Medans jag målade lite på en skärm till badsidan idag hade han styrt och lagt in program åt mej så datorn känns just nu bättre än vad den var innan.

Jag är så jäkla lycklig.


Jag skulle gått en spårkurs genom Fritt Följ nu i år men jag missade dom tre första gångerna så jag blev lovad pengarna tillbaka. Så är livet så ibland att saker blir fördröjda men så blir det ju bara men goa Kicki hade dåligt samvete... så dom här vackra blommorna kom hon med igår...

Rosa är ju definitivt min färg och gerbera är så vackra blommor. Tack !


 Nu ska jag försöka få iväg ett brev som jag ska ha skrivit för flera dagar sen som bara inte blivit av så vi hörs en annan dag.  


Av Annica Sterneling - 20 april 2009 19:38

Men så är det ofta... när man ser allt svart brukar det bara bli bättre.

Lämnade ifrån mej alla djuren och for hem till Eksjö för att hjälpa pappa att flytta i fredags. Vi bodde hos Pejje hela helgen och det var underbart i hans mysiga lilla lya. En annan kul grej var att jag fick chansen att lära känna Max på riktigt när inte mina hundar var med. Han är 6 år "lilla" Max

han har en jätterolig egenhet för sej. Han tuttar på hörn på kuddar och kloar på dom som han vore en kissunge. Så jäkla mysig.

Pejjes lägenhet är jag precis förälskad i  och han har inrett den så fint. Han är väldigt händig Pejje. Köket har han kaklat i svart och vitt. Kolla här :

Det är snyggt när man tar bort luckorna men då gäller det att man har ordning i skåpet.

Allt var stilrent och snyggt.

Öppna spisen kan man inte elda i så Pejje har tv:n där. En gammal bensinpump som han tidigare hade stereon i. Oxå ett kul påhitt.

Sängen har han gjort själv av gamla elstolpar. Sen hittade han en massa gamla Smålands Tidningar som han tapetserade den ena väggen med. SÅ jäkla effetfullt och snyggt.

Så här akn man göra med en mycket gammal sko...

Lägenheten ligger i gamla stan så hela läget är perfekt. Skulle mer än gärna tänka mej att bo där.


Kissen var hos Tessan och Assar medans vi var hemma i Eksjö och han hade det så bra.

Likaså hundarna som var i KImstad. SOm jag skrev en annan gång... tur man har såna vänner som ställer upp på en. När vi kom till KImstad för att hämta hundarna stog middagen färdig. Ostbiffar i sås med potatis, grönsaker och lök. Snacka om att vi är bortskämda...

Innan vi for hem hann vi umgås en stund med Anna-Carin och hennes hundar. Men tyvärr var vi nog inte så roligt sällskap, vi var trötta, smutsiga och  griniga.

Borta bra men hemma bäst heter det ju och det stämmer. Jag njöt i går kväll när jag satte mej i soffan med alla mina älsklingar omkring mej. Det finns inget bättre.


Idag har det varit en pissdag på jobbet... hoppas morgondagen blir bättre.

Trött på att alla inte tar lika ansvar... men jag ska inte genomsyra bloggen med surpupperi nu utan ta nya tag imorron

Ha en bra kväll... Tjo !


Av Annica Sterneling - 16 april 2009 22:05

....precis som Östersjön !

Nja med det vill jag säga att idag kommer en massa kort på mina älsklingar igen och den som tycker det är jobbigt behöver ju inte läsa min blogg.

Idag har varit en blandad dag, jobbigt med Fonus och saker som sak bestämmas i och med Unos bortgång. Leffan mår så där med all rätt men tyvärr är han man och säger inte så mycket, men det märks. Och det kommer nog efteråt, han brukar prata om jobbiga saker när det "gått över" eller hur man ska uttrycka det.


I eftermiddag packade vi en fikakorg och for till Rydskogen. Trevligt med lite andra områden, man går och harvar på samma ställe jämt annars.

   

Kolla Svempas ögon... Snacka om att han är misstänksam. Han trodde att han var kung över hela gräsplanen, så fort det kom någon blåste han upp sej och blev minst ett lejon. Ha, ha, ha... Mina nya dojor ficka jag med på bild oxå. Dom kostade lite mycke men jag behöver ett par fotriktiga skor med tanke på så mycket som vi promenerar på jobbet. Och sköna är dom !

Kolla kungen...

Och ge fan i min pinne, va !

Ja just det, Kjelle var med oxå. Här visar han Svennis hur man SKA bete sej med pinnar...

Min aldelles egna UNDERBARA Zen.

Så glad...

Kolla busungen... kolla tungan och ögonen. Han liknar toker i dom sju små

dvärjarna.

Så fick väl Leffan tag på kameran... hmmm... men man kan ju inte vara vacker jämt. HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!!

 Kolla här vilket fint kort !! Det har jag som bakgrundsbild på min dator nu. Magnus Carlsson fick faktiskt maka på sej...

Kolla som han sitter Zenta...

Min lilla NalleBjörn hos sin husse.


I helgen ska vi åka till Eksjö och hjälpa pappa att flytta. TyvärrCrying 2... ska jag inte ha med ett enda djur. Det kommer att bli asajobbigt... men det blir bäst så. Slipper man tänka på dom och känna ansvar. Tur jag har underbara vänner som ställer upp på oss. TACK ! Bow Down Before You

Nu ska jag knyta mej, ska jobba 7,00-18,00 innan vi drar till Småland.

Trevlig helg !








Av Annica Sterneling - 11 april 2009 19:17

Kanon skön dag ...

Solen skiner, fåglarna kvittrar, himlen är blå... jag mår gott, känner mej glad...


Vi började dagen med att brygga en kanna kaffe, packa bilen med hundarna och . Nasse har varit lite åksjuk dom senaste gångerna han åkt bil men idag gick det kanonbra.

Här kom han till ro och låg och spanade på både dit och hemvägen. Han är allt en cool kisse min Nasse.

Så här satt han på långpromenade vi tog medans hundarnas spår fick ligga till sej. Snacka om att se ut som familjen Taikon, va ? Men det truntar jag i, älskar att ha med ALLA mina familjemedlemmar på utflykter.

Spårningen gick bättre idag men jag tror inte Svennis riktigt fattar vad det är han ska göra. Jag tror att han tror att han ska leta köttbullar. Sen har jag nog haft för höga krav på dom, jag blev så ivrig när det gick bra första gången men idag lugnade jag ner mej och la enklare spår och inte så långa. Så idag var vi alla glada och nöjda.

Här spanas det efter hundarna som är på lite egna upptåg medans vi njuter i solen.

Nasse på egna upptåg...

Det blev inte så mycket bilder på hundarna idag såg jag när jag kom hem och kollade genom kameran men så är det ju ibland.

Mattes hjulhus var skitspännande och jäkligt skitigt... jag fick damma av Nasse länge efter att jag fick ut honom.


Så åkte vi hem... grejade iordning på baksidan och framsidan... eller ja, plockade fram trädgårdsmöblerna i alla fall.

Sen var det dags att börja laga lite påskmat. Pratde med Tessan som oxå var ute på baksidan så jag frågade om dom oxå ville ha lite påskmat. Och det ville dom så jag for in och gjorde Jansson och lite annat.

Gud vilken trevlig eftermiddag det blev...

Oftast blir det ju bäst när man inte planerat utan det bara blir... så blev det verkligen idag.

Jaha och var är min tallrik då ?

Men det fixade Primo kanon... när vi hade ätit färdigt gick Primo in och hade buffe... alldeles för sej själv. Smart vovve, det där. Han stank !! prinskorv om hela skägget. Ha ha ha ...

Tessan dricker snaps... hennes fortsatta miin var obetalbar... tyvärr fick jag inte med det på bild.

Här håller hon god min efter andra flädersnapsen...

Vi satt ute ända till klockan var framåt sju... helt underbart. Jag drack inget... fick nog i torsdags när vi var ute på tjejkväll på Bischop Arm (eller hur det nu stavas). Påskmust smakade alldeles utmärkt i Ankans mun idag.

Zenta spelade lite allan, hämtade min filt och fick en pinne under filten och började gå runt med. Primo skulle hjälpa till...


Imorron ska vi på lite utflykt med hundarna, Nasse får nog stanna hemma. Det är freestyle uppvisning i Folkets Park imorron klockan 11,00. Alltid kul att kolla på... så vill jag till IKEA idag, har massa småsaker som jag behöver.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och bara glo på tv:n.

Ha en fortsatt bra påsk !

Av Annica Sterneling - 8 april 2009 05:58

... åkte till min frissa Mirelle för att färga, slinga och toppa håret, men jag klippte av det. Jag är alldeles korthårig i nacken och det är så skönt. Har pratat om det ett tag så nu var det bara dags. Men jag hade inte bestämmt mej när jag kom dit... än så länge har jag inte ångrat mej. Och vadå, det är bara hår och det växer ut igen. Helst mitt, det växer som sjutton.


Igår åkte hundarna och jag till skogen. Med oss fick vi barnen och Kjell och vi hade en rolig stund med mycket frågor och skratt.

Här hjälper Svennis barnen att hitta en koja under en rotvälta.

Sebbe hittade "björnmossa" och berättade att den fick amn INTE gå på för då kom björnarna. Fantasin var det inget fel på.

Håll i hattarna...

Eve berättade med stora tefats ögon när hon träffade Skogsmulle med skolan i skogen. Dom hade hjälpt honom att städa i skogen och som belöning fick dom choklad. Det ni !

Innan vi for hem åkte vi till mitt jobb och tittade på grisarna och fåren men stadsungar som dom är ut i fingerspetsarna sa dom, ialla fall när vi var hos grisarna : Anna, ska vi inte åka hem nu, det luktar äckligt...


Väl hemma igen väntade VÄRSTA strykhögen men då ringde grannen och räddade mej. Undrade om jag ville ha en kopp kaffe. JA TACK !

Hela familjen följde med och vi satt på baksidan och gottade oss i  Sunny . Tänk så mycke gladare och piggare man blir när det är lite sol.

Zenta bus... som vanligt snor han något att tugga på när han kommer bort.

Kolla stilen på den här solprissen...

Nasse hittade ett perfekt ställe att spana på fåglarna. Han bara finner sej i och följer med på det mesta.


Nu ska jag upp och städa. BLÄ !! Men imorron kommer det ett gäng tjejer hit och förfestar sen ska vi ut och ta en öl på Bischop Arms (eller hur fan det stavas). Dom skiter väl i och för sej i om vi har det lite dammigt men man vill ju i alla fall ta det värsta. Sen är det Edhaga som gäller för ikväll.

Var rädda om varandra !








Av Annica Sterneling - 5 april 2009 11:03


... och som vanligt var det helt jäkla UNDERBART !!! Nu är det vår...

Hade en sån kanonlördag igår. Den började lite segt, mådde lite halvtaskigt men så for vi till Kimstad i solen sken. Så hojade vi... men på vägen hände en grej, baklyset lossnade och la sej mot bakdäcket. Det slog och dunka, nummerplåten åkte in i hjulet och lyset brann typ upp. Cool som han bara är Micke, tejpade han upp lyset och stoppade skylten i väskan, sen fortsatte vi våran första hojtur för i år.

Vi hade ett allvarligt samtal igår oxå DoofusMikael och jag, idag känner jag mej så lycklig. Jag är ju en tänkare och funderare men å andra sidan kan man inte alltid bara tuffa på i sin egen takt heller och vara lite... "bufflig".

Våra diskussion igår kändes behövlig, jag fick sagt saker jag haft inom mej länge och jag fick massa bra svar. Svar som jag behövde.

Dagen idag då... ja, just nu ligger jag på loftet i husbilen med kissen spinnades brevid mej. Han är så häftig lilla Nasse, han finner sej i att hänga med överallt. Husbilen känns som han verkligen tycker är spännade. Ska väl tuffa hemåt i eftermiddag, vi har tvättstugan klockan fyra... ett nödvändigt ont. Sånt som MÅSTE göras. Annars blir det nog inte så stora utsvävningar idag.


Här kommer lite bilder från i torsags när hundarna och jag var på promenad och spår i skogen...

Zenta har alltid så mycket att lukta på så han kan inte ens sitta stilla när han bajsar utan luktar runt även då.

Svennis luktar runt, han cirkulerar mest runt sin mamma, även i skogen.

Den här delen ser man mest av Zenta då...

Men så klart ropar matte GODIS kommer han och sätter sej så fint... sen snabbt iväg igen.

Har du godis till mej med mamma ?


Är du färdig snart ?

Här letar Svennis efter en speciell kotte som hade trillat ner från den sten som vi satt och fika på.

Här har han hittat den bland alla andra kottar, men det fattar man ju att det är viktigt att det blir rätt kotte !

Får man smaka lite macka eller ?


Så var HON med på bild oxå... den riktiga skogsmullan... trött och dan mitt på morgonen.

Så till slut, mattes snygga stoltheter...

Spårningen gick så där men vi hade en mycket trevlig promenad och stund i skogen, jag och mina älsklingar. Det var huvudsaken.


Nu ska jag gå och vara lite social... ha en bra söndag allihop !!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards