Alla inlägg under mars 2010

Av Annica Sterneling - 30 mars 2010 17:02

Jag tog med hundarna i bilen i dag på förmiddagen och for iväg för lite äventyr. Hamnade först ute i Landeryd, vi traskade omkring en stund sen var vi på minneslunden, hos Marianne och Uno. Det är så otroligt vacker där ute.

  

Hundarna fick posera lite oxå...

    

Mina fina grabbar ! Mina stoltheter !

Sen bar färden vidare till ÖB men det jag var ute efter hittade jag inte men lite andra bra-ha-saker hamnade i min påse. Tur, så jag slapp att åka hem tomhänt...

Imorron sak jag och Lennart gå på en föreläsning om utvecklingstörning. Den ska vara på Tekniska Verken... Det tyckte ja verkade konstigt ? så hundarna och jag tog en promenad för att kolla upp vart vi ska vara. Hittade det och det stämde med informationen som vi fått.

Vi passade på att promenra runt, det var så skönt. Massa människor utnyttjade sin lunch med en promenad såg det ut som.

  

Vattnet forsade och solen värmde...

   Satte oss en stund och bara njöt av den underbara utsikten. Bron som ni ser skulle vi gå över, bräderna var lite glesa så man såg vattnet mellan dom. LillSvennis var livrädd, han hade inga ben utan kröp som en iller så jag fick bära honom. Lill Gubben...

  

Kolla blicken  !

Zenta var jättebusig och hade en lite show när vi satt där, rullade runt, han pratade och spelade pajas...

   


Sen har jag snott lite bilder från Tessan sen i lördags när vi var på klippkursen...

  

Här sitter vi spända av förväntan inför dagen...

  

Detta är Karin som höll i kursen och hennes Våfflan som hon vunnit hur mycket som helst med. Hon är jättesöt och rätt färg oxå, enligt mitt tycke alltså.

  

Zenta på liten promenad på lunchrasten, huvudet är inte klippt än som synes.

  

Här hjälper Karin Carina att klippa på Iris. När Karin klipper ser det så himla enkelt ut sen när man ska göra det själv känner man sej som man skulle ha boxarhandskar på sej.


Jopp det var välan allt för den här dagen... ha´t så nice...Herrå !


Av Annica Sterneling - 28 mars 2010 21:25

  

Det har hänt en tråkig insident på jobbet idag igen... vill bara gömma mej, sluta jobba, bara vara för mej själv... men så ser ju inte verkliheten tyvärr inte ut direkt så det är bara att ladda om och ta tag i vardagen imorron igen.

Somnade en stund på em, sen har ja pysslat med mina djur resten av tiden och DET terapi för mej.


Igår var ju jag och Zenta på klippkurs i Norrköping och det var så kul. Lärde mej mycket nya knep och tips sen är det ju så med allt, man får sålla och använda det man tycker låter bra för mej. Karin som höll i kursen var mycket proffsig, om det var något som jag skulle "klaga" på var det nog att det kunde varit lite färre deltagare så alla hade fått lite mera tid med Karin. Men hon gjorde så gott hon kunde.


Nä, jag orkar inte skriva mer idag... Herrå !  

Av Annica Sterneling - 25 mars 2010 16:31

Fast egentligen borde jag ha sjukskivit mej för jag kraxar som en häxa men på det här viset slapp jag karensdag. Man måste se positivt...

Det har hitills varit en bra dag, har varit mycket med mina djur och det älskar jag ju...  

Liza brukar ibland få motionera i sin hage som vi köpte till henne och ibland får hon vara i badkaret. Idag valde jag badkaret. Hon och Nasse och ju kommit så långt i sin bekanskap att som nosat på varandra när jag haft Liza i handen men idag testade jag lite mera...

      

En gång knatade han i buren och skulle leka på sitt vis och då åkte han ut från badrummet men så kom han tillbaka och la sej så fint och bara titta. Min kamera är inte så snabb så jag hann inte ta när Liza var framme och nosa Nasse på nosen och ett par ånger var hon framme och stack sin nos i pälsen på ryggen på Nasse. Det går snabbt när Liza rusar runt. Jag ska ta fram videokameran och filma nästa gång. Varje gång Liza kom nära kurrade Nasse till, så som han pratar med Morris när han är i hans bur eller när Morris är ute på golvet. Jag tror inte Nasse skulle göra Liza illa med flit... det är ju inte så att jag skulle lämna dom ensamma men under uppsikt var lite kul att det funkade så bra.

  

På lördag ska jag på klippkurs med Zenta... ser SÅÅÅ fram mot det mne nu fick jag veta att det är sjukt på jobbet. Bara jag inte MÅSTE jobba nu... då blir jag fruktansvärt besviken...


Nu ska jag laga mat till både mänska o hundar så ha´t så bra alleammens. Herrå !

















Av Annica Sterneling - 21 mars 2010 14:31

... men, men man kan inte vara lycklig jämt...

Har en sån där hemma-göra-inget-speciellt-dag idag. Gick ur sängen klockan 13.30 ja, vi var ute med hundarna en sväng men sen gick och la oss igen och slökollade på repriser på tv:n. Ingen av oss känner för att öra något speciellt men det är ganaska skönt med såna dagar oxå. Det är ju inte så speciellt många dagar man har att bara göra ingenting av, det som är sååååååååååååååå skönt är att man inte har några tider och passa. Känns lite lyxigt faktiskt.


Dom här två fina krukväxterna fick vi av grabbarna igår...

  

... dom är alltid så gulliga för dom har alltid med sen något till djuren. Tycker det är så himla fint av dom, speciellt eftersom ingen av dom har djur och vanligtvis brukar inte människor som inte her egna djur tänka så. Hundarna fick hundhamburgare och var sitt grisöra, Nasse fick sitt favoritgodis med kattmynta och Morris och Liza fick jorgubbsdropps. Dom hade tänkt på allihop. Jag blev så rörd... 

Som sagt så var kvällen igår urtrevlig,vi är ju egentligen så olika men har ändå riktigt trevligt ihop. Dom är lätta att umgås med.


Åhhhh, jag blir   . Min G tangent har lossnat, hänger där och vippar så ibladn fungar det inte att skriva G och då får jag gå tillbaka och rätta till. Måste se till att det blir fixat, jag vill ju kunna använda min dator.


Ska ge er ett tips som jag gjorde igår till min kladdkaka... jag skrev ju att jag hackade lite romerska bågar över kakan innan jag gräddade den, sen finrev jag skalet på en apelsin och vispade med det i grädden och det blev succe. Apelsin och choklad passar ju fint ihop...


Nu ska jag beöka mitt "andra liv" till Leffans stora fasa.... BLOCKET !

Ha det så bra... Herrå !







Av Annica Sterneling - 21 mars 2010 00:11

Ibland känner man sej bara så tillfreds med dagen som varit och idag är verkligen en sån dag.

Pejje och Max kom idag strax efter halv nio, Pejje skulle hjälpa Micke och Carina med deras garagetak som fått sej en omgång av snön. Vi käkade lite frukost innan han och Leffan begav sej till Kimstad. Jag stannade hemma med djuren för Max stannade oxå hemma med oss. Jag bakade några frallebullar med soltorkade tomater (till kvällens samkväm) och en kladdkaka som jag efter ett tips av min kära kusin Anna-Carin gav mej, jag hackade några romerska bågar och strödde över kakan innan jag gräddade den.

Sen begav sej alla tre hundar och jag oss iväg till skogen för att ta en skön promenad i solen...

   

Det var så skönt att bara strosa runt och känna vårkänslorna i kroppen när man hörde vatten porla och en och annan grusfläck som var bar.

Men... va skitiga hundarna blev, ialla fall Zenta och Max så det var bara hem och bada hundar. Sen kom Pejje och Leffan hem och vi tog en kopp kaffe och en bulle innan Pejje begav sej hemåt igen. Hade gärna sett att han stannade men han har "häcken full" så jag förstår honom att han åkte hem. Det var ju inte alls planerat att han skulle komma den här helgen men Pejje plutt är så himla snäll... han skulle rädda världen om han kunde...

   

Munnen full av bullar...

   

Va gör du husse ?

   

Ja, ja jag fattar ju inte det här med telefoner...

   

Såja husse bry dej om mej nu istället...

   

Är du trött Leffan ?

Jaha sen åkte Pejje hem som sagt och vi började förbereda lite mer inför kvällen.

Pelle, Per och Björn kom klockan sex, dom hade med två fina blommor som jag inte fått med på bild ännu.

    

Här har vi precis ätit förrätten som bestog av toamatsoppa med en klick basilika/tomat cream fraich i och till det mina hembakade frallor med soltorkade tomater och honung i. Till det drack vi ett glas vitt vin.

Till varmrätt hade vi wokkryta på fläskkött och nudlar och ris till. Rött vin till det...

    

Sen förflyttade vi oss in med våra stinna magar till soffan. Satt och prata om allt och inget. Björn hade med en bok som han gjort med massa fina bilder. Han är en hemskt duktig fotoraf.

Grabbarna blev fullmatade med information om våra djur men dom låter som dom är intresserade för dom frågar massor och Pelle klappar allihop glatt. Dom andra två är lite mer reserverade. Men Svennis valde Björn ikväll och här kopplar han av tätt intill Björn...

  

... han väljer ju alltid ur sina "offer"...

En mycket trevlig kväll slutade vid ungefär 23.30, lagom av allt både mat och dryckesväg. Många skratt och minnen hann vi oxå med. Trevligt rakt igenom...


Nu sover alla, det snarkas både här och där...


Jag gjorde iordning i köket i veckan, man får ju som sagt lite vårkänslor... så här blev det i fönstret...

  

Ljust och luftigt...

Så var jag på loppis härom dan, hittade ett loppis i Berga som heter Orangia och där fyndade jag detta...

    

Är lite trött på att dricka ur mugg, man bäljar i sig massa kaffe så då hittade ja dom här söta kaffekopparna... och en gris, förstås.

Ljuslyktorna tyckte jag var lite fina oxå passade dom ihop med ett annat loppisfynd jag gjorde i Skärblacka...

  

Jag är ju inte egentligen så förtjust i blått men det är kul att ändra om lite.


Sen måste jag visa en för tidig påskpresent som jag fick av Leffan...

    

Fast ja kommer ha uppe dom hela året för dom ser inte ut som vanliga påskkycklingar. Jag blev helt förälskad i dom...så söta...


Nä nu orkar jag inte mer idag... nu ska jag lägga ner huvudet på kudden och bara ligga och njuta av dagen innan jag somnar.


Var rädda om varandra.... Herrå !

Av Annica Sterneling - 16 mars 2010 19:46

Ja, just nu handlar det väldigt mycket om djuren...

Hade Morris på köksbordet idag för att pyssla lite i buren... som vanligt kommer Nasse och är behjälplig... här kommer bildbevisen...

  

Han ålade sej in i Morris lills hus, fattar inte hur han bara kom in. Bakdelen släpade han in men svansen fick ligga kvar utanför. Han låg där inne ett bra tag.

  

Morris funderade på att gå in ett tag men han insåg att det var för trångt...

  

Han gick iväg och käka lite hö istället.

Sen när Nasse ålade sej ut igen sprang han snabbt in i sitt hus...

  

Han är precis knasig min kisse...

Vi var på djuraffären idag och handlade bland annat ett höhäng till Morris, jag berättade om Nasse och Morris. Dom sa att dom aldrig hört att katter och Marsvin tycker om varandera och skrattade gott åt min lilla historia. Kom oxå fram till att det kanske räcker för Morris att ha Nasse som kompis, jag kanske inte måste skaffa ett marsvin till... men ett skinny är jag ju sugen på.

  


Har varit ledig idag och dte har varit SÅÅÅÅÅÅ skönt, skulle gjort ett "uppdrag" genom jobbet men min mage ballade ut så jag fick inställa det. Magen är fortfarande si så där...


Ska sätta på mej en kopp the och ta kvällsrundan med hundarna. Husse han hostar så dant så han ska slippa den promenaden. Go kväll på er !

Av Annica Sterneling - 14 mars 2010 11:21

Jag ska snart iväg och jobba, för tredje dagen i rad jobbar jag 13.00-21.00 och jag ska inte förneka att det känns "lite" tjatigt att gå ivg idag igen... men, men det är bara att bita ihop och se glad ut...


Har ju som sagt jobbat en del så det har inte hänt så himla mycket skoj runt mej på sista tiden... säger bara det att det är tur att jag har mina "ungar". Dom förgyller hela mina dagar. Längtar så till den den 27:e, så ska Zenta och jag själva åka på klippkurs i Norrköping, det ska bli funny bunny. Ja, helt själva bir vi ju inte, Tessan och Carina ska med med var sin hund men jag menar ensamma från den här familjen.

I går hade vi lite djurvård på förmiddagen,medans jag klippte Svennis var Liza i sin hage som jag köpt till henne, Morris var på golvet och rastade sej. Kan ju inte så mycket om marsvin ännu, läser det jag hittar men jag tycker att han är dålig på att "rasta" sej. Han sitter mest stilla men det kanske kommer ?

Så tänkte jag att Morris och Liza som numera går under namnet "BItchen", skulle få en ny chans att bekanta sej... så jag lyfte ner Morris i Lizas hage. Hon satt länge inne i sitt makaronpaket sen kom hon ut... gick en vända så möttes dom nos mot nos... DÅ ANFÖLL HON MORRIS... jagade honom runt hagen som en galning.  Han ska ALDRIG mera behöva bekanta sej med Bitchen !


  

Så numera får bekanskapen gå till på det här viset och jag tror att Morris är nöjd med det...

  

Men jag älskar ju min lilla Bitch för det... här dricker hon vatten... hon är så söt. Hon fick en näve hö idag och direkt sätter hon igån och jobbar med det. Fyller hela munnen och stoppar det i sitt bo. Faccinerande att sitta och titta på.


Så Nasse då... han är ett djur för sej... ett burdjur kan man kanske säga...

  

Jag brukar plocka av hela överdelen när jag pysslar med Morris bur. Nasse älskar att ligga där som synes...

  

...sen tar han sej en tur ner till buren och Morris han pratar så dant med Nasse...  

... det roliga är att jag tror verkligen inte att Morris är något rädd för varken kissen eller hundarna. Nasse smakade lite på Morris mat i skålen innan han gick och det passade nog en Nassemage alldeles utmärkt.

I den här familjenn har vi verkligen blandrasdjur !


Så en liten bild på snuttegubben... han är så go... tänk att man kan fatta tycke så djupt för en lite lurvig varelse va ? !

Han trycker sej emot mej när jag har han på bröstet... man blir precis fylld av kärlek i hela    !!!!!

  

Ha en fortsatt trevlig söndag och en bra ny vecka.... Herrå !









Av Annica Sterneling - 7 mars 2010 09:49

Pappa, Pejje och Max var här i går... idag saknar jag dom mer än någonsin. Vi hade en kanon dag tillsammans. Dom kom på förmiddagen, vi drack lite kaffe och satt o prata. Sen åt vi middag, jag hade gjort en stek, sås potatis, ättiksgurka och en sallad. Med nöd och näppe släpade vi ut oss till bilen och fullkomligt rullade ut till IKEA. Pappa fyndade en massa doftljus och Pejje gick lite i klädaffärer och hittade både snygga jeans och tre tröjor.

Sen hem till alla djuren och soffan med kaffe och hallon/blåbärspaj, till det lite vaniljvisp. Jag kan verkligen rekomendera den pajen, hade köpt den på ICA MAXI i deras bageri. Den var precis lagom söt, prisvärd kan jag garantera, om man nu gillar paj.

Dom åkte hem runt sju, dagen hade gått alldeles för fort men man fattar jag ju att dom ville åka innan det blev för sent. Jag kommer njuta av denna lördag

L Ä N G E...

Lite bilder från dagen...

  

Pappa försöker hinna med att hälsa på alla djuren... vi har ju inte så gott om plats i våran lilla lägenhet med det funkar kanon med rullstolen i alla fall.

  

Svennis överfaller pappa med pussar, han är så envis.

  

Så... nu har han lugnat ner sej en smula...

  

...här är min andra "Smula", han kallades faktiskt så när han var liten, jag säger det fortfarande. Vi pyssalde med hans telefon under hela dan, att flytta ALLA nummrena från en Nokia till en Ericsson. Det slutade med att jag fick sitta och skriva av alla nummer och lägga i dom igen i hans nya telefon. P U ST...

  

Pejjes stolthet... MAX.

  

Min ena stolthet... Zenta.

  

Det är så kul att Max och Zenta blivit såna kompisar, första gången vi träffades med hundarna var Zenta så rädd för Max att bokstavligt talat bajsade på sej. Jag fick offra min munkjacka för att torka av gubben. Så är dom såna bästisar idag. Underbart...

Pejje har skaffat sej en hoj och jag är så glad för hans skull. Det är så sällan han tänker på sej själv, han ställer alltid upp för andra. Han hade med bilder igår som jag nu stolt ska visa upp här.

Kolla och njut alla bikers...

      

Man kan ju inte annat än att säga att den är grym. Pejje berättade att första gången han startade upp den hade han legat vid avgasröret och bara luktat på doften. Jag kan se honom framför mej...

Det ska bli kul att se den live och kanske så småningom få åka med en runda. Han hade fått med en annan sadel där men kunde sitta två....


Jaha, så var det söndag. Solen lyser med sin frånvaro... men då behöver man inte ha dåligt samvete att man inte är ute hela dan. Jag har massa projekt inomhus som jag vill pyssla med. Bland annat, klippa klorna på Morris, det ska bli spännaden. Har ju aldrig klippt klorna på ett marsvin innan.


Ha en skön avslutning på denna veckan... Herrå !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards