Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Vilken supertrevlig söndag det blev !

Av Annica Sterneling - 13 juni 2010 20:49

Vi sov till klockan tio, sen satt vi i trädgården och tog det lugnt i flera timmar. Det är så sällan Pejje och vi umgås så det känns så lyxigt att bara få vara tillsammans och bara göra ingenting.

Vi drack kaffe, satt och prata och SKRATTA... ofta när jag umgås med Pejje skrattar vi så tårarna rinner. Underbart...

Emelie, Tomas och Kjell var ju oxå med på KIZZ i går så när dom vaknat till kom dom över till oss.

Emelie och jag åkte bort till Coop och handlade lite kött och tillbehör, sen blev det grillat i trädgården. Mmmmmmm så gott det var. Helt oplanerat så där bara, fast det är då det brukar bli som trevligast.

  

Tomas är en "tuff, tauerad" kille som gillar pitt bullar och såna där lite tuffare raser men han är helt förälskad i Svennis. Konstigt... dom flesta gillar honom, även såna som inte ens gillar hundar. Han t o m tog bort ögongojs på Svennis, det är inte många som gör det. Dels för att en del tycker att det är äckligt och dels för att Svennis kan bli vansinnit förbannad när man tar bort ögongojs på honom. Men det gick så bra så.

  

Kjell var väldigt tyst denna dag.... kanske var han lite bakis måntro ??? Inte för att jag klagar över att han var tyst för han kan ju prata för två vissa dagar  .

   

Kom inte här och tro att du är något för då hugger jag ner dej....

   

Nä... Pejje Smula som är så snäll skulle aldrig säga så. Han var i alla fall eftermiddagens grillmästare.

Åhhh va gott det är att grilla...

   

Jag tog fram brödet lite sent så vi la det över köttet och det var en hit. Supersmarrit blev det så det ska vi fortsätta med, det misstaget.


Som vanligt går tiden alldels för snabbt när man har det trevligt. Kjell, Tomas och Emelie åkte vid fyra och Pejje vid sex så där satt vi alldeles ensam  rätt som det var. Men sånt är ju livet.


Jag är helt galen... Blocket är mitt "andra liv" som jag brukar säga. Är nästan ute där dagligen. Idag har jag fyndat en ny bur till Liza, ska hämta den imorron eftermiddag. Jag köpte ju på blocket för ett ta sen som en motionsborg till henne och med den här nya buren ska man kunna bygga på motionsborgen. Ja, vi får väl se imorron när vi fått hem buren.


Ja det var alles for this day so my friens... herrå !    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards