Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Jag är en skattesmitande kärringjävel...

Av Annica Sterneling - 14 juni 2010 20:20

... i alla fall om man ska lyssna på grabbarna i den röda volvon som förföljde mej natten mellan lördag och söndag när jag skulle åka och hämta gänget som kom hem från KIZZ konserten.

Det var så att ja hade Pejjes bil och den är lite glapp i lyseknappen så ja fick inte på lyset, ska jag vara ärlig hittade jag inte lyseknappen heller. Lite yrvaken var jag oxå, klockan var strax innan 03.00 och jag hade sovit ett par timmar när dom ringde.

Så iväg mot stationen, strax utanför vårat möter jag en röd volvo som tvärvänder. Jag blev först lite rädd men ju längre resan mot stationen gick blev jag mer och mer F Ö R B A N N A D ! Dom körde bakom och blinka, körde om, körde sakta framför. Flera gånger försökte jag få dom att stanna för att tala om att jag visste att jag inte hade lyse. Men fattade sen att dom var bara ute efter att mucka.

Vid ett rödljus hamnade jag i alla fall brevid dom och fick kontakt genom rutan... killen i baksätet skrek och gorma... "sätt på lyset", "kärringjävlel", "fattar du inte vad jag säger", "fattar du inte att du får böter om du inte har lyse ?". Jag svarade att det fattade jag väl men det var väl ändå inte hans problem, det handlade ju om mina pengar. Då kallade han mej skattesmitare ???????

Hela vägen förbi staionen fram till fjärrbussterminalen där mitt gäng stog skrek puckot genom rutan som en stucken gris. Dom hörde hur han skrek där dom stog och väntade... men dom var för fega att följa med in till fjärrbussterminalen, dom såg väl att det stog några där och inga smågrabbar heller. Men så förbannad jag var när jag kom fram... fan vad dom hade retat upp mej... och så frustrerande att dom inte stannade.

   Nä nu ska jag bli mitt vanliga änglalika jag igen...


Fick en present av Tessan igår, hon sa att det är för att jag hjälper henne att klippa hennes hundars klor... har sagt att ja inte vill ha något för jag tycker att det är kul att klippa hundklor. Men jag tog tacksamt emot denna present...

  

Hon har en maskin som gör dessa fina mönster... visst var dom gulliga ? Små ängla grisar...


Idag har jag satt ut lite burar på blocket... har ju köpt på mej lite saker... hmmm... så nu måste jag sälja av lite med. Köpte en "ny" bur igår på blocket till Liza, den var lite annat uppbyggd än den hon hade innan. Men det var ganska mycket plast i den så nu har hon lite att jobba med. Det gör inget, det finns fler burar...


  

Nu ska jag kolla färdigt på Roomservice sen ska jag nog ta en tidig kväll... Herrå !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards