Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Hej !

Av Annica Sterneling - 9 oktober 2010 21:01

Nu var det visst ett tag sen jag var här... har inte haft någon speciell lust att blogga men ikväll tänkte jag skriva några rader.

Igår började Leffan att prata om en eldkorg, jag nappade direkt för tidigare i veckan hade jag i min ensamhet gått och funderat på om man kunde bygga någon slags eldstad på baksidan... så kommer Leffan med detta förslag !

Så i eftermiddags åkte vi och köpte en eldkor på Jula, sen har vi ikväll grillat korv över den och bara njutit av den vackra elden med en kopp kaffe. Folk tycker väl att vi är knasiga med då får dom la tycka det då.

Så här mysigt hade vi det...

Det kommer bli många fler kvällar framför den brasan.


Förra söndagen var vi hemma i Småland, först en sväng i Aneby sen hos Pejje.

Här är vi på väg...

    

När vi kom fram hittade vi Lasse så här...

.... filandes på sina tassar. Fina blev dom. Sen kunde faster inte komma fort nog in för att se sin lill Skrutt och hålla i henne...

   

Hon hade jättefräcka strumpor på sej med barbapappa och dom ska vara såna, i olika färger...

  

Här är hon lilla pluttan, och vaken för en gång skull, men å andra sidan har man ju rätt att sova när man bara är en månad gammal...

    

Visst är hon fin ?

Sen åkte vi allihop till Pejje för att äta middag.

Här öppnar Lasse en present till Leona som Pejjes tjej Cissi köpt. Det var jättegulliga kläder, ett helt sett...

  

Pejje hade varit och hämtat pappa så han var redan där när vi kom...

  

Här har vi mästerkocken him self. Vi fick helgrillad fläskfile, potatisgratäng, vitlöksbröd, bearnesås och en sallad. Det smakade SÅÅÅÅÅ bra.

  

Pappa och lilla Leona...

  

Mamma Katarina fick till slut lite mat i magen hon också...

  

Här är Cissi, som ska bli mor till Pejjepluttens lilla knodd...

  

Spännande att se vad det blir för något den här gången. Pojk eller flicka, fast som vanligt är ju det viktigaste att barnet är friskt.

Till efterrätt fick vi en jättegod kaka som jag för första gången smakade hemma hos Katta och Lasse sist vi var där och den var superduper god.

En kladdkaka med en kokostosca glasyr. Mmmmmmmm... Till det fick vi glass och olika konserverade frukter.

Vi smörjde kråset ordentligt.

Sen satt vi och umgicks och hade det trevligt...

        

Det kom förbi en konstig typ men han fick lite kaffe han oxå :-) !

Så var Pejje och hämtade sin hoj och hör nu här... JAG KÖRDE DEN !

Jag skrek av lycka och skakade i hela kroppen. Trodde ALDRIG att jag skulle klara av att köra en mc. En HD...

      

Leffan vågade inte att köra men han satt och gasade lite i alla fall.

Jag lever fortfarande på att jag klarade av att köra. Att jag vågade...


Nu ska jag kolla färdigt på en film. Ha en fortsatt bra helg... Herrå !

 
 
Josse

Josse

21 oktober 2010 20:37

Hej hopp! kul att du tittade in på min blogg :) och rätt dag också hihi..jag saknar er faktiskt jättemycket! hoppas allt e bra och att vi hörs snart..iaf efter 4 november för då har jag tenta..hihi! kram från mig!

http://jossebjork.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards