Direktlänk till inlägg 11 april 2009

PÅSKAFTON 2009 !!

Av Annica Sterneling - 11 april 2009 19:17

Kanon skön dag ...

Solen skiner, fåglarna kvittrar, himlen är blå... jag mår gott, känner mej glad...


Vi började dagen med att brygga en kanna kaffe, packa bilen med hundarna och . Nasse har varit lite åksjuk dom senaste gångerna han åkt bil men idag gick det kanonbra.

Här kom han till ro och låg och spanade på både dit och hemvägen. Han är allt en cool kisse min Nasse.

Så här satt han på långpromenade vi tog medans hundarnas spår fick ligga till sej. Snacka om att se ut som familjen Taikon, va ? Men det truntar jag i, älskar att ha med ALLA mina familjemedlemmar på utflykter.

Spårningen gick bättre idag men jag tror inte Svennis riktigt fattar vad det är han ska göra. Jag tror att han tror att han ska leta köttbullar. Sen har jag nog haft för höga krav på dom, jag blev så ivrig när det gick bra första gången men idag lugnade jag ner mej och la enklare spår och inte så långa. Så idag var vi alla glada och nöjda.

Här spanas det efter hundarna som är på lite egna upptåg medans vi njuter i solen.

Nasse på egna upptåg...

Det blev inte så mycket bilder på hundarna idag såg jag när jag kom hem och kollade genom kameran men så är det ju ibland.

Mattes hjulhus var skitspännande och jäkligt skitigt... jag fick damma av Nasse länge efter att jag fick ut honom.


Så åkte vi hem... grejade iordning på baksidan och framsidan... eller ja, plockade fram trädgårdsmöblerna i alla fall.

Sen var det dags att börja laga lite påskmat. Pratde med Tessan som oxå var ute på baksidan så jag frågade om dom oxå ville ha lite påskmat. Och det ville dom så jag for in och gjorde Jansson och lite annat.

Gud vilken trevlig eftermiddag det blev...

Oftast blir det ju bäst när man inte planerat utan det bara blir... så blev det verkligen idag.

Jaha och var är min tallrik då ?

Men det fixade Primo kanon... när vi hade ätit färdigt gick Primo in och hade buffe... alldeles för sej själv. Smart vovve, det där. Han stank !! prinskorv om hela skägget. Ha ha ha ...

Tessan dricker snaps... hennes fortsatta miin var obetalbar... tyvärr fick jag inte med det på bild.

Här håller hon god min efter andra flädersnapsen...

Vi satt ute ända till klockan var framåt sju... helt underbart. Jag drack inget... fick nog i torsdags när vi var ute på tjejkväll på Bischop Arm (eller hur det nu stavas). Påskmust smakade alldeles utmärkt i Ankans mun idag.

Zenta spelade lite allan, hämtade min filt och fick en pinne under filten och började gå runt med. Primo skulle hjälpa till...


Imorron ska vi på lite utflykt med hundarna, Nasse får nog stanna hemma. Det är freestyle uppvisning i Folkets Park imorron klockan 11,00. Alltid kul att kolla på... så vill jag till IKEA idag, har massa småsaker som jag behöver.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och bara glo på tv:n.

Ha en fortsatt bra påsk !

 
 
Ingen bild

bejje

13 april 2009 20:34

God fortsättning! Jag ser allt ni haft en underbar utflykt med alla familjemedlemmar, roligt o framför allt när vädret är så fint.
Jag håller med om att oplanerade festligheter blir de bästa!!!!! då har man inga förväntningar på något eller några och det är som om man kan "vara sig själv" mera då.
Ha det gott /Kram bejje

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

19 april 2009 23:38

DET VAR HELT UNDERBART TREVLIGT!! Jösses tack ännu en gång för det oplanerade jätte trevliga kalaset!
Kramar i lååååånga banor....eller hur tusan det nu blev?:)

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards