Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Annica Sterneling - 14 juli 2009 20:11

... lite som en avslutning på våran semester. Den blev lyckad... bättre än vi förväntat oss faktiskt.

Frågade Micke och Carina om dom ville hänga på men det funkade inte med hundvakter... tråkigt men så är det ju ibland.

Så vi for iväg, all alone... men gott mod hade vi som synes.

 När vi steg på bussen satt M A G N U S  C A R L S S O N där med en snygg blond puma !!!!

Jag blev helt till mej. Leffan som hade gått in och tagit plats hade satt sej precis brevid. Men det var inte Magnus men en mycket lik kopia.

Jag hatar ju att åka buss... så jag kröp in i mitt hörn och bara tjurade, somnade en stund. Under tiden hade Leffan börjat prata med "Magnus", nej Rickard och Jessica som dom heter.

Det slutade i alla fall med att när vi kom till terminalen checkade vi in ihop, la in våra väskor i samma skåp och tog en promenad till Birkaterminalen till en barbåt där vi drack lite gott och bekantade oss med varandra.

Här är dom... i vissa lägen är han bara SÅ lik Magnus. I början hade jag svårt att titta på honom... jag blev generad... fjantigt men sant.

Min snygga man... på den där underbara pubbåt utanför Birkaterminalen.

Visst är han lik Magnus ?

Så en bild på Jessi...

... det här dagen efter... Skål !


Måste bara sätta in ett par bilder från morgonen innan vi åkte på resan...

Kolla Svennis ligger på Zentas arm...

... kissen kom en sväng oxå. Finns ingen bättre känsla än att ha alla djuren omkring sej.


Åter tillbaka till resan, det var bara en nackdel med hela resan... en tropisk varm hytt, vi klagade och det blev lite bättre men nästa gång ska vi ha en allergihytt. Rickard och Jessi hade det och deras hytt var nästan för kall.

God mat, god dricka, mycket, mycket tervligt sällskap. Kanonväder både på dit och hemresan.

När vi kom ut och stog för att vänta på bussen sa Leffan till mej att inte ställa en kasse på väskan, ifall den skulle trilla. Jag pyschade bort hans kommentar... så small det. En kasse med två liter wiksey och min Dolce & Gabbarna parfym... Leffans wiskey, Tullamore gick i tusen bitar !!!

Fan, så typiskt mej, va ?!

Skulle lyssnat på Leffan. Vi fick tvätta min handväska, våra jackor och gick miste om en liter wiskey.

Ja, ja... gjort är gjort... vi fick i alla fall ivå nya vänner på den här resan. Vi har bytt nummer och bestämmt att dom kommer till oss på grillkväll i augusti. Dom bor i Jönköping så det är ju ingen jätteavstånd.


Nu ska jag kolla färdigt på Skansen sen är det firardags av våran prinsessa Viktoria... eller hur, Micke ?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards