Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Hej !

Av Annica Sterneling - 7 augusti 2010 10:19

Jag har många runt omkring mej som betyder mycket för mej men dom här två kommer alltid att var närmast mitt hjärta. JAG ÄLSKAR DOM SÅ MYCKET !

  

Mina älskade bröder... Jag vet att dom kommer att hata mej för att jag lagt ut det här kortet men det får dom faktiskt bjuda på. Jag tycker att dom är jättefina och korten från dom är små är underbara...


Vi har blivit en till i familjen !

Nu tänker ni... H O N är inte K L O K !!!

Och det är jag ju inte heller men jag mår fantastiskt bra...

Här är han, våran lilla Dampe...

  

Han är en liten hermelinkanin ( med stamtavla ), han är två år och är en helt underbar liten varelse. Alla djuren har accepterat honom och han dom så det kunde inte bli bättre.

"Hittade" honom nu när jag och Svennis var hemma några dagar i Eksjö. Han bara satt där på blocket och ropade till mej... Leffan och jag hade pratat om en kanin efter det att vi var djurvakt hos Arne och Stina så nu blev det en Dampe.

Har så många kort från Eksjö så jag får nog visa några åt gången. Vi hade det helt underbart !

När jag åkte hem tjöt jag bara till Aneby och tänkte vända om och åka tillbaka men det hade ju blivit lika jobbigt att åka hem ett par timmar senare...

Jag har en fruktansvärd hemlängtan, längtar efter att vara nära mina och nu när Skrutt är på väg... men jag har ju mitt liv här i Linköping med min Leffan. Tror inte att jag kan få honom att flytta så länge han har sitt jobb kvar... och det är ju bara 12 mil mellan oss 1 ½ timma med bilen...

Svennis och jag har bott hos Pejje och han brukar vara överhopad med jobb så jag sa det till honom att  han behöver inte känna att han måste underhålla mej men han hade oxå semster så vi umgicks hela tiden. Det är så länge sen bara Pejje och jag umgicks. Det är så enkelt att vara med Pejje, som att vara med sej själv, han är så smidig. Jag kommer leva länge på dom här dagarna...

Pejjes hyresvärd har skaffat en hundvalp som är 11 veckor en mastiff av något slag som heter Ofelia.

 

Ni fattar att man blir alldeles förälskad va? En riktig nallebjörn... Hon kom till Pejje hela tiden, Max är hennes stora idol. Hängde i hans gula kinder och han lekte som värsta lekfarbrorn med henne. Så gulligt...

I tisdags förmiddag var vi hos Lasse och Katta, det var första gången jag var hemma hos dom. Önskar att jag hade den stilen som dom har, mycket INDISKA, svart spets, vitt... jättesnyggt.

   

Här en del av köket... kolla knäckebrödet som hänger i taket. Som sagt mycket vitt och svart sen en stark klick med färg på vissa ställen. Asasnyggt, alltså...

   

Här visar Katta gipssvgjutningen av Skruttmagen... hon är så fin Katta...    

som sagt synd att vi bor så långt från varandra...


Så var vi hos Helene... och där kunde jag väl flyttat in på stubben, har massor med bilder från hennes hem med detaljer. Hon är så pysslig, renoverar om massa gamla saker, syr om och styr.

  

Så är jag så glad för det är Pejje och Helene igen !!!!!

Här blev vi bjudna på mat en jättegod gryta med zuccin, lök, paprika och SAMBA OELEK i, hembakade frallor och hembakat knäckebröd. Gudomligt gott var det.

Grytan var en riktig Leffangryta så jag tog receptet och gjorde grytan hemma igår. Hmmm, har ju aldrig andvänt den där pastan samba oelek innan...

Den var stark ! kan man säga. Leffan älskarr stark mat men inatt kunde han tagit extratjänst som kulsprutemaskin och gasdödare. Behöver inte förklara närmare va ?

Här är en av kvällarna när vi satt ute och mörkret börjat smyga sej på...

  

Det är trollskt medf dimman ute på åkern...

Pejje har byggt en uteplats och köpt nya möbler, det blev så himla snyggt.

Vi tog var sin kall öl för han släpade runt sín syster på en av hans vanliga rundor. När han och Max pomenerar är det inte vanlig promenad takt som gäller. Jag var alldels genomsvett och blå i ansiktet när vi kom tillbaka men det var en skön promenad och ölen smakade så gott ska jag lova.

I onsdags kom Anna-Carin och hundarna på besök, vi var hos på tisdagskvällen...

  

Här hemma hos Pejje i hans kök... Hej kusin, fint halsband som du fått av Marianne !

Eve och Helene var ute och fikade en kväll. Jag tycker så mycket om Eve och har alltid gjort, hon är så himla mjuk, fin och snäll. Hon är så fruktansvärt vacker men aldrig någt som hon har "ridit  på"...

  

Men så är det ju Helene som är mamma oxå... och ar sitter Svenni då ?

Som alltid i någons knä. Han tyckte väl så där om Ofelia, hon kom med sina stora gulliga tassar och klampade på honom. Ni som känner honom kan ju fatta hur förbannad HAN blev...

Stolta Lasse med barnvagnen...

  

Posar så fint... historian om den här barnvagnen kommer att bli en sak som man kommer att berätta sen på släktträffar men den behåller jag inom familjen. Men va vi har skrattat...

Pappa var jag ju givetvis hos oxå, han hade bytt glasögon. Han blev jättefin, kolla själva...

   Han passade jättebra i dom, tänk va glasögonen kan göra för utseendet, va ?

Måste bara ha en bild till på nallleOfelia...

  

Man fick ju mordhålla för med Max, Gizmo, Sessan och svenni rnt om hade hon ju egentligen INTE tid att sitta i knäet.

Hon lär ju vara betydligt större nästa gång vi ses...

Kan rekomnedera en skiva, Rasmus Seebach, helt underbar röst och den sista låten på den skivan "Den jeg er"... lyssna på texten...


"Åh, du behöver ik´at sige undskyld

 for du har gjort mig til den jeg er"


Våra tankar gick till vår mor... han, Sebastian sjunker till sin pappa som oxå är död och på videon står han och tittar upp mot himmeln när han sjunger.

Det är Lasse som visade mej honom på YouTube... när vi var hos Lasse lyssnade vi på den låten, alla tre syskonen stog i hallen med tårarna i ögonen.

Jag kan ju inte danska så bra. tänkte jag ska be Nina översätta åt mej, hon kan ju danska...


Nu ska jag åka och handla... min man står och hoppar här brevid... Herrå !






 
 
Tessan

Tessan

7 augusti 2010 18:18

Åhhh så härligt att ha 2 bröder att kunna umgås och trivas så med! Men dom är ju super trevliga oxh skoj båda två. Jösses vilken söt bamse björn vovve det var, den du att hålla i när åskan går då hon är fullvuxen:) Kramis från grannen!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards