Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Tänk om folk kunde ägna sej åt sina ena liv istället för att lägg sej i andras...

Av Annica Sterneling - 23 augusti 2010 20:40

Fick höra på gården idag att man behöver inte åka till Ölands djurpark längre för det är bara att gå till våran trädgård !!!!

Vilket jäkla problelm folk har då !

Ingen av mina djur är missskötta, jag tycker att det är jättekul att pyssla med deras burar, pälsar, klor, aktivering. Jag njuter när dom är i min närhet. Tänker på dom när jag inte har dom i min närhet. Den dagen jag inte känner så ska jag göra mej av med dom, det LOVAR jag !

Får ofta höra att snart måste vi väl i alla fall flytta när vi har SÅ många djur ?

Kostar det inte en massa pengar ? Jo, självklart men va fan det är väl MINA pengar och jag gjör precis vad jag vill med dom.

Så låt mej nu får vara i fred med ALLA mina barn...

 

Nu ska jag inte var en sån surpuppa mer utan tänka positiva tankar och berätta roliga saker istället...

Min Lasse har skrivit en dikt till lilla Skrutt... här sitter han att och läser den för Pejje och mej...

 

Katta lyssnar oxå.

Här är dikten...

   

Visst är den fin ?

Jag fick oxå en dikt som han skrivit till mej och jag är så stolt...

Läs här...


Vet du om att ditt hjärta är det finaste som finns, att din röst inger trygghet och att din blick alltid minns.

Så vacker när du skrattar och själen din ler.

Kom ihåg när isen brister, då finns jag här för dej. Du är ju ej bara min syster utan jordens underbaraste tjej. Älskar dej för alltid...

 

Fattar att jag blev rörd va ?

Här är den stolta fader med barnvagnen, vet inte om jag berättat det... men Lasse hade gått runt på gatan med en grön grodnalle för att känna hur det kändes att ha något i barnvagnen... han är ju för härlig !

  

Nu bara läntar jag efter att lilla Skrutt ska komma ut... L Ä N G T A R !!!

 

I helgen var vi i Kimstad hos Micke och Carina, vi hade kräftskiva och hade en kanonkväll, tyvärr (eller kanske tur) tog batteriet i kameran slut  men ett par bildbevis blev det...

  

Carina plockade ur vitlöksbrödet...

  

Skål på er !

  

Kolla här Leffan, så här ser en kräfta ut !

Vi badade tunna oxå... hur skönt som helst. Det är oxå en fördel med höst och vinter att man kan njuta av tunnbaden...

 

Här om dagen var jag fruktansvärt "deprimerad", var ju bara tvungen att åka till Skopunkten och handla... råkade hitta tre par som jag absolut behövde...

      

Innetofflorna är helt underbara... och söta...

 

Kjelle kom förbi en kväll med Robins lilla Troja, en 11 veckors rottispuppis. Man blir ju alldeles sjuk...

Nasse tyckte att hon var lite oräck... blev väldigt tjock om svansen och ryggen...

   

Tessan kom in och hälsade på. Vem kan motså en liten Troja ?

 

Hundarna var med mej på jobbet en dag. Zenta kan konsten att koppla av både här och där...

  

 

Tarzan Pejje the brother plockade körsbär till mej när jag var hemma... lite bildbevis på det...

    

... men jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden, för han var väldigt högt uppe.

Helen är väldigt pysslig. Här har hon tagit en jutesäck, målat vit färg på den sen skrivit en vacker text på...

  

Så här ska jag oxå försöka göra med lampor, så enkelt med lite färg och lite tyg...

    

Så snyggt !

Det är ju inte säkert att jag får till det på samma vis men jag ska i alla fall försöka.

Den här statyn har Pejje på sin uteplats, tycker den är så fin !

  

 

Imorron har jag tait en semesterdag, ska försöka mej på att måla om panelen i köket. Berättade för Micke och Carina att jag tänkte det och vips hade dom en hink med vit panellasyr som jag bara fick ! så imorron ska jag ge mej på att. Om jag nu rer ut det... men det ska jag nog ro i land...

 

Nu var det nog alles för idag... Herrå !

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards