Alla inlägg den 13 april 2010

Av Annica Sterneling - 13 april 2010 17:17

Tänkte bara för ett par dagar sen: underbart, nu börjar jag känna mej som jag ska igen efter förkylnin och hostan... så som ett brev på posten kom

BIHÅLORN A !!!! också har jag feber. Så nu går jag hemma och är sjuk. Har fått en tid till vårdcentralen imorron klockan 10.00så jag hoppas verkligen att jag får penicillin den här gången, blir ju inte av med skiten annars.

Hon jag pratade med på vårdcentralen hade väl vaknat på fel sida eller behöver kanske byta partner eller vad vet jag, skaffa sej en partner kanske... hon började ifrågasätta att jag hade avbokat en tid i februari !!! Men det har man väl rätt till ? Eller jag har kanske "förbrukat" mina vårdcentralen tider nu !?

Så råkade jag säga att jag tror att jag har bihålsinfalmmation och det får man ju inte säga att man tror att man har någon sjukdom. Det är dom som ställer diagnoser. I slutet av samtalet fick hon se att jag är insulinbehandlad diabetiker och sa att det var min plikt att berätta det i början av samtalet för DÅ kom ärendet i en hel annan betydelse. Jag var beredd på att lägga på luren för det finns inget värre än att bli behandlad som man vore mindre vetande... Något irriterande ska jag lova...

   

Idag har Kjell varit här och hjälp mej att sätta upp kompostgaller på baksidan, så som vi gjort på framsidan, så nu kan Nasse gå precis som han vill. Det är så skönt att kunna öppna utan att behöva passa på honom. Han är jättelycklig !

Snällt av Kjelle att hjälpa mej med det när jag inte orkade själv idag. Ni som känner mej vet ju att om jag fått nåot i skallen vill jag att det ska bli av... helst på en gång. NU, alltså.   


I går eftermiddag var vi med Micke och Carina hos veterinären med Stina för att kolla om det fanns några småknott i magen på henne... OCH DET FANNS DET !

Det är en upplevelse att få vara med och se det live. Vi såg små hjärtan som slog men dom var bara ½ cm stora så det var svårt att se så mycket mera, inte heller husr många exakt dom var... men dom var flera än en i alla fall.


I lördags när jag kom hem från jobbet hade Leffan varit och handlat på Ekholmen centrum och köpt en rikti Ankanpresent...

  

Den är inte riktigt så röd i verkligheten. Jag älskar den fönsternassen    

och Leffan, förstås.

Nu ska jag få en kopp kaffe, min make har tagit fram en filt, mina tofflor så vi kan sitta i solen på framsidan.

Ha en fortsatt bra vecka... HERRÅ !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards