Alla inlägg den 5 november 2007

Av Annica Sterneling - 5 november 2007 09:15

Jag är så förbannat stolt...och glad för Frejas skull att det gick bra för hon hade det jobbigt med förlossningen. Tre små knoddar blev det, fast inte så små egentligen om man tänker på Frejas lilla kropp. Dom vägde 130 g,150, g och en 190 g. Det kom först en svart pojke, sen en svart flicka  och sist en brun liten kille.

Dom föddes på självaste Alla Helgona Aftonen.

Grattis Freja och Svennis...

Här är den stolta mamman..fast några veckor innan förlossningen...

Johanna sa i lördags att deras "barnmoska" inte hade rekomenderat att para Freja flera gånger efetrsom hon hade det så jobbigt. Vi som skulle ta en vappis efter just Freja och Svennis. Hur gör man nu ? Men nej, just nu vill jag inte ha någon valp, det räcker med det vi har. Vi har diskuterat och det finns ju massa fina hundar, men behöver ju inte ha just en efter dom.

Vi har alltid haft tur med dom hundar som vi tagit över...

Nu är det jobb som gäller hela veckan lång, men på onsdag ska jag till Kimstad och klippa Rozzo. När jag var med Tessan i Växjö var vi hos Anna och klippte Kusco och Primo och jag fick massa tips. Jag övade på Buddha och Drutten i lördags, jag ÄLSKAR verkligen att klippa hund. Drutten blev jättefin men det är han ju alltid i mina ögon. Buddha ska jag pusta lite till på. Tänk om man hade lite mer pengar och kunde öppna något eget...

Oj va med hundar jag fick se i Växjö. Det var kul, precis snett bakom oss var pudlarna, snacka om klippningar. Skulle ALSRIG klippa min Svennis så men det är kul att titta på.

Grattis Primo, du var kanonduktig.

Ja så fick jag umgås med Kusco...han är så himla fin. Kan inte hjälpa det, jag har en förkärlek till vita lagottisar. Jag tycker dom är vackrast.

Nu ska vovvarna och jag till skogen, det ska bli så skönt.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards