Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Vilken U N D E R B A R dag jag har haft...

Av Annica Sterneling - 21 mars 2010 00:11

Ibland känner man sej bara så tillfreds med dagen som varit och idag är verkligen en sån dag.

Pejje och Max kom idag strax efter halv nio, Pejje skulle hjälpa Micke och Carina med deras garagetak som fått sej en omgång av snön. Vi käkade lite frukost innan han och Leffan begav sej till Kimstad. Jag stannade hemma med djuren för Max stannade oxå hemma med oss. Jag bakade några frallebullar med soltorkade tomater (till kvällens samkväm) och en kladdkaka som jag efter ett tips av min kära kusin Anna-Carin gav mej, jag hackade några romerska bågar och strödde över kakan innan jag gräddade den.

Sen begav sej alla tre hundar och jag oss iväg till skogen för att ta en skön promenad i solen...

   

Det var så skönt att bara strosa runt och känna vårkänslorna i kroppen när man hörde vatten porla och en och annan grusfläck som var bar.

Men... va skitiga hundarna blev, ialla fall Zenta och Max så det var bara hem och bada hundar. Sen kom Pejje och Leffan hem och vi tog en kopp kaffe och en bulle innan Pejje begav sej hemåt igen. Hade gärna sett att han stannade men han har "häcken full" så jag förstår honom att han åkte hem. Det var ju inte alls planerat att han skulle komma den här helgen men Pejje plutt är så himla snäll... han skulle rädda världen om han kunde...

   

Munnen full av bullar...

   

Va gör du husse ?

   

Ja, ja jag fattar ju inte det här med telefoner...

   

Såja husse bry dej om mej nu istället...

   

Är du trött Leffan ?

Jaha sen åkte Pejje hem som sagt och vi började förbereda lite mer inför kvällen.

Pelle, Per och Björn kom klockan sex, dom hade med två fina blommor som jag inte fått med på bild ännu.

    

Här har vi precis ätit förrätten som bestog av toamatsoppa med en klick basilika/tomat cream fraich i och till det mina hembakade frallor med soltorkade tomater och honung i. Till det drack vi ett glas vitt vin.

Till varmrätt hade vi wokkryta på fläskkött och nudlar och ris till. Rött vin till det...

    

Sen förflyttade vi oss in med våra stinna magar till soffan. Satt och prata om allt och inget. Björn hade med en bok som han gjort med massa fina bilder. Han är en hemskt duktig fotoraf.

Grabbarna blev fullmatade med information om våra djur men dom låter som dom är intresserade för dom frågar massor och Pelle klappar allihop glatt. Dom andra två är lite mer reserverade. Men Svennis valde Björn ikväll och här kopplar han av tätt intill Björn...

  

... han väljer ju alltid ur sina "offer"...

En mycket trevlig kväll slutade vid ungefär 23.30, lagom av allt både mat och dryckesväg. Många skratt och minnen hann vi oxå med. Trevligt rakt igenom...


Nu sover alla, det snarkas både här och där...


Jag gjorde iordning i köket i veckan, man får ju som sagt lite vårkänslor... så här blev det i fönstret...

  

Ljust och luftigt...

Så var jag på loppis härom dan, hittade ett loppis i Berga som heter Orangia och där fyndade jag detta...

    

Är lite trött på att dricka ur mugg, man bäljar i sig massa kaffe så då hittade ja dom här söta kaffekopparna... och en gris, förstås.

Ljuslyktorna tyckte jag var lite fina oxå passade dom ihop med ett annat loppisfynd jag gjorde i Skärblacka...

  

Jag är ju inte egentligen så förtjust i blått men det är kul att ändra om lite.


Sen måste jag visa en för tidig påskpresent som jag fick av Leffan...

    

Fast ja kommer ha uppe dom hela året för dom ser inte ut som vanliga påskkycklingar. Jag blev helt förälskad i dom...så söta...


Nä nu orkar jag inte mer idag... nu ska jag lägga ner huvudet på kudden och bara ligga och njuta av dagen innan jag somnar.


Var rädda om varandra.... Herrå !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards