Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Nu har han kommit... våran Uno...

Av Annica Sterneling - 26 februari 2011 16:13

... fast han heter egentligen The only one men det blir så långt att säga det. han är en lite Uno, det såg vi direkt.

Hamnade hos en mycket trevlig kvinna i Nässjö som heter Annelie, underbar djurmänniska med massa härliga djur. Jag frågade till och med ocm jag oxå kunde få flytta in. Hon trodde väl inte ja var klok men det är jag ju i och för sej inte. Jag är ju som jag är...

Fick hålla en rad fina marsvin, träffa möss, råttor, kanin, chincilla och två superfina hundar. Hade som sagt kunnat stanna hur länge som helst...

Fick först träffa Unos pappa, mamma, morfar och farfar... tror jag att det var. Det blev lite mycket intryck på en gång så jag kan ha fattat lite galet.

Och så.... Kom UNO !!!! The one and only... jag blev helt förälskad så fort jag fick honom in mina händer. Han var alldels varm och mjuk. Nybadad !

Det sötaste jag någonsin hållt i mina händer !

  

Jag har inga bilder från igår men jag har tagit nu på idag så VAARNING för massor med Unokort...

Här ligger han i sin nya sovsäck som hans mamma sytt till honom.

Hans nya kompis hade vi tänkt innan skulle bli Bamse och som det ser ut för tillfället blev det en lyckoträff.

      

Vi la skydd i sängen och hämtade dom till sängen när vi hade vaknat idag. Lilla Uno har sovit i buren som vi hämtade honom i. Kom hem lite sent och ville inte släppa ihop dom i Bamses bur innan vi städat den.

Dom blev kompisar direkt och Bamse tvättade lille Uno.

    

Här ligger Bamse och vilar och väntar på Uno som krupit in i sovsäcken för att vila en stund. Visst är han för söt ? Han pratar med Uno hela tiden och gör glädjeskutt. Jag blir alldeles varm av lycka i hjärtat.

Detta var precis vad jag behövde, i allt spyande och magvärk...

  

Tja brossan !

  

Nasse var med och höll koll så allt gick rätt till !

Sen var det dags för burrengöring och jag fixade till lite aktiviteter på köksgolvet med lite snacks... Det var uppskattat.

    

Jag kan bara inte titta mej mätt på mitt nya lilla troll.

Jag plockade ut Morris och Chicago oxå men delade på dom ganska snart. Det ska nog gå bra med tiden men jag kände att det kanske blev lite mycket så här på en gång. Vi har ju hela livet på oss  .


En bild på hur dom bor ihop... titta noga för man ser Uno längst in i huset...

   


När vi ändå vari Nässjö åkte vi givetvis till Leona, Lasse, Katta och Robin.

Måste bara säga det... vågade inte säga det till Robin, då hade jag väl generat honom, men jag tycker så himla mycket om honom. Han verkar så himla mysig från dom få gånger jag träffat honom. Men å andra sidan med en mamma som Katarina kan det inte bli annat.

Hittade en bild på Skrutt som jag missar sätta in. Katta hittade en matstol på Blocket, en... ja vad den nu heter. Jag och namn ! Så har hon målat den i vitt, den blev jättefin... fast på bilden är den omålad...  

Åhhhh vad jag älskar lilla Skrutt, hon är så fin !

Katarina hade gjort så goda matpajer igår som vi blev bjudna på. En tacopaj och en ädelostpaj. Tacopaj har jag ätit innan och eftersom jag inte kan äta så mycket valde jag ädelostpajen. Herrejesus så god en var !!!

Till kaffet fick vi kladdkaka och glass. Jag toge en pytteliten bit och hoppade glassen. Gav Leffan halva min del av den pyttelilla kakan...

Vi hann inte ut på stora vägen när vi skulle åka hem förrän Leffan fick stanna så jag fick gå av och spy. Hela vägen hem hade jag ont i magen. Tjöt halva vägen hem, jag är SÅ IN I HELVETES TRÖTT på att inte kunna äta någont utan att må illa och få ont i magen.

Ibland räcker det att dricka för mycket vatten så får jag ont i magen.

Måste nog ringa på måndag och kolla om det verkligen ska vara så här. och magen är helt urballad... hur ska det funka om jag ska börja jobba ???

Så blev jag gnällig i den här bloggen oxå, så tyck synd om mej nu !!!

Nä, jag får faktiskt skylla mej själv, allt detta var ju endast MITT EGNA beslut...


Hittade en bild till som jag inte visat. Tyvärr tittar Carina bort för hon vill inte vara med på bild men det var ju knasigt, för hon syns ju i alla fall   ...

  


Puppisen ni ser är Kennel Hundhusets nya tillskott, Troja ! En rikti snygging...


Nu ska jag gå och ta mej ett varmt bad. Sen ska vi laga sweet and sour gryta med kycklingfile med bandspagetti... Håll tummarna för mej...

Sen blir det väl att kolla melodifestivalen till kvällen. Jag är ju lite schlager tokig men jag tycker som alla andra att det är ganska överdrivet mot vad det var förr.

Alltid bättre förr...   !    Herrå !



 
 
Tessan

Tessan

27 februari 2011 15:18

Men gudars så jäkla sööööt! Blir oxå alldeles varm i hjärtat när jag ser att Bamse blev så glad,måste komma in och titta på lille Uno skrutten snart:)Du är en sann djur vän och inga små djur kan komma till ett bättre och kärleksfullt hem!
Kram till hela skocken:)

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards