Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Annica Sterneling - 2 oktober 2007 11:55

Vi var på bio igår och innan bion gick jag på toan och där hittade jag orden "Carpe Diem". Jag fastnade för det ordet så när vi kom hem slog jag upp det och det är latin och betyder, fånga dagen, njut av dagen, ta vara på dagen, njut av den flyende dagen. Hittade en annan text: Carpe diem quam minimum credual postero = fånga dagen, lita ej på morgondagen ! Denna text kommer från "Odes" av den romerska profeten Haritius. Tycker att det låter jättebra...fånga dagen, lita inte på morgondagen...det ska bli mitt nya motto för livet...

Jaha så var det jobbardags idag igen...ska till Gårdshuset och det är ok men kan väl inte saäga annat än att det skulle vara skönt att vara hemma ikväll.Vaknade klockan 7.15 (min enda lediga sovmorron den här veckan) av att målaren kom för att måla ytterdörren, han var i och för sig bara utenaför men Zen och Svennis blev galna. Sen en stund efter hade antagligen grannen hundträff i sin lägenhet så då gav jag upp och släpade mig ur sängen.

Saknar Micke och Carina och vovvarna...så här länge mellan våra "möten" är ovanligt men sånt är livet mellanåt, tur att det finns telefoner.

Nu ska jag röja lite i köket...stökade till där innan och det är väl bäst att det ser snyggt ut när chefen kommer hem...

Carpe diem på er allihop...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards