Alla inlägg den 5 november 2009

Av Annica Sterneling - 5 november 2009 20:09

Jo, jag har badat sex stycken sjuveckors gamla valpar för första gången, det var deras första bad i livet. Dom var kanonduktiga allihop och efteråt klippte jag deras små klor men det var inte första gången, det har jag gjort på dom en gång tidigare. Det är helt underbart att vara med dom små liven, jag blir alldeles lycklig i hela hjärtat, varm i hela själen. Jag älskar att umgås med djur !

Ja, med människor oxå det kan jag inte förneka.

När vi kom till Kimstad var det serverat med var sin fin räkmacka som var inköpta på Karlssons i Norrköping. Dom går inte av för hackor ska jag lova...

Just det ja... måste säga GRATTIS MICKE OCH CARINA TILL KENNELNAMNET !!  

Dom heter HUNDHUSET´S KENNEL ! GRATTIS GRATTIS GRATTIS !

Jag har blivit anställd som deras kennelflicka, eller rättare sagt kennelTANT för man kan inte vara kennelFLICKA när man är över 40 år sa Micke idag. Men det är ok att vara kenneltant oxå...

Sen i kväll blev vi bjudna på mat på en retaurang i Skärblacka och det var så gott och framför allt trevligt. Skönt att få skratta bland vänner, precis vad jag behövde idag.

På tisdag börjar valparna att flytta hemifrån så på måndagkväll är sista gången jag får träffa vissa av dom. Nästa lördag ska Micke och jag åka till Karlstad och leverera Uno. Inte dåligt förtoende man har som kenneltant att få leverera valparna oxå.


Jag blev så ledsen idag... Sen det där hände på jobbet har jag fortfarande ont i nacken och ryggen, i förrgår natt vaknade jag två gånger av att jag hade så jävla ont i nacken. Ursäkta svordomen men det var precis så det var.

Har ju gått på värktabletterna jag fick av doktorn men dom hjälper inte särskilt mycket, blir mest trött och dåsig. Så jag ringde Sjukgymnasten... och fick till svar att dom hade alldels för många patienter så dom hade ingen tid till mej. Jag började tjuta och ville bara lägga på luren men jag satt snällt kvar... sjukgymnasten skickade mej ett träningsprogram så kan jag själv pröva göra rörelser. Det känns inte som dom tar mej på allvar, jag fick känslan när jag var hos doktorn och samma när jag ringde sjukgymnasten... det känns som dom tror att jag är ute efter att bli sjukskriven, men det är jag verkligen inte ute efter. Det sa jag till sjukgymnasten oxå, det blir absolut inte bättre av att ligga hemma. Och i mitt jobb är det ju en massa tunga lyft på det sättet som t e x inom äldrevården.

Jag ska göra dom där övningarna, jag ska göra allt för att försöka bli av med värken, jag orkar inte leva med den, det tar psykiskt att gå runt att ha ont...  


Men nu ska jag njuta av dagen, kolla på Per Moberg laga mat om en stund. Ska krypa intill Leffan en stund och bara njuta. Helgen bjuder på jobb ! Men det måste ju oxå göras... sköta sitt jobb.

Ha en skön helg allihop, Herrå !  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards