Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Annica Sterneling - 19 maj 2009 02:55

Vi har försökt på jobbet att rädda en ekorreunge men han dog i mina händer. Troligtvis hade han trillat ur boet för gårdens katt Pumba kom med honom i munnen. Han levde men var blöt och svag. Jag la han i en handuk för att torka och värma men han somnade in. Jag begravde honom och la fina små blommor på hans grav...  han va så söt och liten.


Klockan är snart tre på natten, kan inte sova. Har såna nätter ibland.

Är lite uppretad oxå, fattade igår att jag blivit uttnytjad på ett sätt som jag inte accepterar. Jag kan vara så blåög mellan åt. Men det har jag ju konstaterat förut att människan är ingen snäll varelse. Väldigt självisk, egoistisk... men jag väljer bort såna människor. Det tar ett tag sen jag släppt det oxå. Jag vet att jag själv inte är perfekt men jag går inte in medvetet i situationer och är elak mot andra. Eller uttnyttjar... ofta är det ju som sagt tvärtom.


Vi har planer på att bygga ett golv till baksidan... får se om det kan bli inköp av material redan på onsdag och sen på torsdag själva bygget. Det är ju kristi himmelfärds dagen på torsdag och både Leffan och jag är lediga. Micke har lovat att hjälpa oss och det är tur... annars hade det aldrig kunnat bli något golv. Leffan och jag är inte händiga på bygge men jag vill gärna lära mej och hjälpa till. Sen ska jag måla golvet i samma lasyr som jag målat utemäblerna med. Det blir nice...


Nu ska jag försöka sova igen... Tjao !







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards