Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Annica Sterneling - 5 juni 2009 21:19

Jag älskar nationaldagen... väcker massa trevliga minnen för mej. Jag var ju drillflicka förr och nationaldagen var det alltid drilling som stod på schemat.

Härliga tider.


Idag har jag varit ledig... underbart... hundarna och jag gav oss iväg vid 10.30 på en utflyktstur.  Första anhalten var att köpa RIKTIGA ägg, stora fina "äkta" ägg som jag kallar dom. Sen stannade vi strax utanför Norsholm på en rastplats som jag ibland stannar och rastar hundarna. Hittade underbara, stora fina liljekonvaljer. Jag plockade en stor bukett efter en härlig promenad, det skuttade ett rådjur på vägen vi gick på. När vi kom tillbaka till bilen arrangerade jag iordning blommorna till en vacker bukett med alla dom vita blommorna i mitten och en grön rand runt om, som en riktig konvaljbukett ska se ut. Rätt som det var kom det en bil till, det var ett äldre par som skulle till kvinnas mor. Dom hade med fika och brukade stanna där och fika berättade dom. Kvinnan beundrade min bukett och frågade om blommorna var lpngt in i skogen, hon sa att hon skulle plock med en bukett till sin mor. Mannen var och hälsade på mina hundar och frågade om Zenta och faccinerades över svampletandet. Jag satte blött papper om blommorna och gav sen kvinnan buketten. Hon var inte klädd att gå i skogen och plocka blommor kan man lungt säga. Hon blev så glad... och jag kände mej glad i hjärtat när jag åkte därifrån.Tänk så lite som kan kännas bra.

Sen åkte jag en sväng till ÖB och efter det till Tannefors slussar där hundarna och jag tog en kanalpromenad. Sen kom husse och mötte upp så vi tog en fika där innan vi for till Ekholmen för att handla lite.

Har haft en underbar skön ledig dag där jag bara gjort saker som jag velat.


Jag har en massa beslut jag ska ta ställning till, både privat och jobbsaker. Jag har sökt annat jobb och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det svar jag fick, men jag vill ju att det är till min fördel givetvis. M E N... jag vet ju inte heller riktigt om jag V I L L sluta på Gårdshuset heller, egentligen. Men jag måste tänka på mej själv och mitt. Samma gäller de privata sakerna... fan, jag är för gammal för att hunsas runt med. Skrev det på facebooken, att jag är så trött på människor och det är SÅÅÅ sant just nu. Trött på att folk kör över mej, behandlar mej som dom vill och när dom vill. Visst jag vet att jag inte är felfri människa jag heller men jag vet att jag inte gör andra illa, medvetet och mej själv kan jag ju inte bli av med så det är bara att "rätta sej i ledet".


Nu ska vi käka en äggmacka och dricka ett glas mjölk. Mmmmmmuuuuu...


Måste bara rekomendera en film vi såg idag, "I taket lyser stjärnorna".... satan i gatan vad jag tjöt. Så verklig och bra beskriven om en familje situation. Se den...    

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards