Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Annica Sterneling - 10 januari 2010 16:28

   Det har varit helt ok men jag tror nog att jag hoppar över bägge grejerna. Kul har det varit att ha 5 hundar men det är ett evigt styr men skulle man alltid ha så många skulle man få en annan rutin. I går och idag har jag haft "hundpysseltid", klippat pälsar, badat och klippt klor, det är rena terapin för mej. Jag älskar att pyssla med hundar...  Hmmmm....


I fredagsmorse stoppade jag in Buddha, Rozzo och Stina i bilen och forin till Linköping. Lämnade hundarna hos Leif och mina monster sen åkte jag till frissan. Skönt att bara få sitta där ett tag och bara bli omhändetagen. Många ifrågasätter hur jag har råd att gå så ofta till frissan men det finns inte så mycket annat jag lägger pengarna på, springer inte ute på pubar, åker inte på utlandsemestrar... Jag jobbar och sliter och tycker att den lyxen kan jag få unna mej. Trivs så himla bra hos min frissa oxå, det är som att ha en "psykolog" när jag går till frissan... på ett positivt sätt menar jag nu. Vi pratar om allt och inget, allvarligt ibland och ibland skrattar vi så tårana rinner.

Tillbaka till fredagen då... vi sov hemma i Linköping den natten, allihop och det gick kanonbra. Här lite bilder...

  

Stina och Liza kopplar av i soffan.

  

Rozzo undrar när man får någon mat på det här stället ?

  

Eftersom Rozzo inte kommer så bra överrens med mina så fick han en egen sovplats över natten. Och han verkade tycka att det var ok, inte ett ljud sa han på hela natten. Han brukar vara ganska duktig på att "prata" och väldigt högt oxå.

  

Zenta undrar varför han inte fick vara med ?

    

Så fick Buddha se Liza, det var nog bland det roligaste han sett. Kolla som han sitter på soffkanten ! Och han pratade med Liza...

  

Pozzan älskar leksaker och visar dom gärna stolt...

  

Han är en riktig linslus... han skulle nog blivit fotomodell.

  

Mitt lilla gudbarn...

Sen igår på förmiddagen styrde vi kosan till Kimstad igen, på dan var Leif och jag i Skärblacka en sväng, var bland annat på Loppis och sen åt vi en Kebab.

På kvällen efter hundvård drack vi några cider och sen räkor och rostat bröd...

  

Mmmmm, va det va gott.

  

Ny"skalad" och nybadad Svennis. Så smidigt att ha honom i sn bur så slipper det hända något mellan honom och Rozzo. Svennis trivs jättebra i sin bur.

  

Titta här så mysigt vi hade det med tända brasan och massa tända värmeljus.

  

Det tyckte nog Rozzo me, tror jag ...

  

En och annan räka slank ner.

  

Skål husse !

Ja, det var en trevlig kväll.


Snart kommer Micke och Carina hem, dom ringde precis och dom var alldeles strax i Örebro. Fy satan, dom hade bara kört 70 mil hittills... Skönt att vara där vi är ska jag lova.

Så är det jobbardags imorron igen... hade varit skönt med några fler semesterdagar. Konstigt, när man varit ledig några dagar vill man bara vara ledig mera.


Fick ett så... märkligt... meddelande idag. Vet inte hur jag ska tolka det ?

Hoppas på att höra mer av personen i fråga så jag blir något klokare...

Det var alles för i dag. Herrå !







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards