Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Annica Sterneling - 25 januari 2010 20:52

Så var det måndag... igen. Veckorna går så jäkla snabbt för att inte tala om helgerna. Men sånt är livet så det är bara att hänga med   .


I helgen har vi lånat Buddha och det har varit så trevligt, han är helmysig lilla lagottograbben Buddha. Som jag berättat innan så är det som terapi för mej att pyssla med hundar, deras pälsar, klorna, öronen. Nackdelen är att jag oftast får ont i både axlar, ryggen och mina händer... men ibland är det värt det.

Så hela helgen har jag pysslat med hundarna. Ja, inte bara Buddha utan mina med.


Här är ett kort på "bröderna Boys", nyfrissade...

  

Visst är dom fina ????

Sen var vi ute både lördag och söndag i skogen och la lite köttbullerace, på skoj och dom Ä L S K A R det och Buddha som bara letat köttbullar en gång förut är asaduktig. Helt suverän...

  

Lite otäckt när köttbullen låg på ett grillgaller men lusten var större än rädslan.


Svennis har oxå en väldigt duktig näsa, jämfört med Zenta är Svennis mycket lugnare i sitt letande, mer metodisk...

      

...det går lugnt och stilla tillväga och sen kommer då "TROMBEN" i 120 blås...

      

... men han är SÅÅÅÅ duktig, jag är så stolt över mina grabbar.


Nasse är helt galen nu, springer runt i lägenheten och jamar. Han har varit ute en stund men det är -10 grader kallt så vi kan inte sitta här inne med dörren öppen. Det är för kallt. Annars har vi ofta ytterdörren öppen så han kan springa in och ut, grannarna brukar fråga om vi inte fryser. Klart som sjutton att vi fryser men vad gör man inte för sina djur ? !


Idag har jag varit på ett bra personalmöte, jag trodde att det skulle bli ett skitmöte idag men så blev det tvärtom. Tänk om jag kunde lära av mina misstag nu... inte ta ut för mycket i förskott, vänta och se vad som händer, låta saker vara ett tag och SEN ta tag i dom, inte ta åt mej så jäkla mycke. Fatta att jag är inte så trög som jag ofta tror att jag är...

Ska ta ett rejält snack med mej själv !

Men en del människor har verkligen en eller flera skruvar lösa, eller bara skiter i vad dom säger, trampar på folk och bryr sej inte alls. Man kan ju undvika såna männsiskor men inte när som är ens jobbarkompis och med tanke på hur tajt vi jobbar på mitt jobb är det INTE lätt att undvika "PUCKOT".... men jag är ju inte känd för att hålla käften så länge så... lugn... det kommer... inte en gång till kommer jag att sitta där och säga amen och ta emot... va, så säker... "nobody puts Baby in the corner"... det är inget hot, det är ett löfte.

Ska bara säga att jag skulle sagt det Stina sa att jag skulle sagt...

"Ja, jag är fet men du är ful och jag kan banta !"

Han behandlar nämnligen överviktiga som om dom vore dumma i huvudet... han får gärna tycka vad han vill men som kollegor får man hålla igen för jag skulle ju kunna tala om vad jag tycker om honom... totalt ointressant, otroligt oatracktiv, lite småäcklig, avtrubbad, fula kläder... ja, som ni ser listan kan bli lång...

Oj, nu gick jag visst igång ordentligt men han har en annan gång uttalat sej om Anna Books dotter, att hon verkar dum i huvudet och det kunde man ju förstå med en sån fet mamma... vad skulle hennes vikt ha att göra med om dottern är dum i huvudet ????

Jag fattar inte. Gör du ?

Som jag sagt så många gånger innan, jag är fullt medveten om att jag är överviktig men det finns väl för helvete INGEN som väljer att vara överviktig. Men livet är inte så enkelt för alla, jag är inte perfekt men vem fan är perfekt och vem bestämmer vad som är perfekt ?

Nä, nu ska jag sluta för snart släcker dom ner min blogg... ska ta mina hundar och ut och gå och KYLA AV MEJ.

                                              HerrÅ !       










Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards