Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Annica Sterneling - 2 maj 2010 02:56

... hade en underbar dag, eftermiddag och kväll. Önskar bara att tiden inte gick så snabbt men som jag sa till Leffan nu får man ta med sej det här och suga på karamellen länge. Detta behövde vi verkligen...

Det var meningen att vi skulle träffat ett par och äta middag med dom men av olika anledningar som jag inte vill gå in på här på bloggen så blev det ändade planer.

Dagen startade i alla fall 06.00 hemma i Linköping, packade med grejerna, hundarna och en frukostkorg. Småbarnen förbarmade sej Tessan över. Tur man har så snälla grannar. Läste för en stund sedan på hennes blogg att Nasse t o m fick sova inne hos dom. Jag blev alldeles varm i hjärtat...

Åt våran medhavda frukost längst vägen, väl framme i Jönköping åkte vi till Stadsparken och rastade hundarna. Det är så himla fint i Jönköpings Stadspark, när jag jobbade i Eksjö på elevhemmet åkte vi ofta dit som utflyktsmål. Men som vanligt i Jönköping var det ju så himla kallt och blåsigt så det blev ingen jättelång promenad men dock så hundarna blev nöjda... och vi me.

Sen for vi till kusin Carola och hennes familj,,, efter ett par vändor och samtal kom vi fram. Jag var SÅ säker på att jag skulle hitta dit men så var det inte. Carola är en sån där "galen" människa, som jag är och älskar djur. Dom har Molly en jack russelblandning som till mina hundars stora förtjusning precis hade löpt och luktade jätteott !!! Zenta fick till slut sitta i bilen... sen har do två kanine, Nalle Phu och Ior och en kisse, som är Emilias. Han var så söt och näpen. Tyvärr glömde jag kameran så det blir inga bildbevis därifrån.

Goda räkmackor och kaffe blev vi bjudna på och trevligt sällskap. Så nu hoppas ja att jag snart får bjuda igen och få se dom i Linköping.

Så åkte vi till hotellet och installerade oss, tog en stadspromenad och sen till hotellrummet igen och bara hade det så skönt.

    

Här har hundarna installerat sej...

När vi kom in på rummet stog det mat och vattenskålar framme, man blir så glad och känner verkligen att hundarna var välkomna.

  

En glad Leffan som varit nere i receptionen och hämtat oss lite kaffe. Servicen är helt fantastisk på detta hotellet.

Jag passade på att ta mej lite egentid och gick till hotellets solarie... så skönt. Sen när jag kom tillbaka väntade...

  

... en flaska moserande Chapek Hill och lite choklad.

  

Måste ju fira våran minisemester...

Kvällens middag åt vi på Bishop Arms och vilken god mat jag åt !!!!

Det hete Beefsandwich och det var... smörstekt lantbröd, på det sallad, bifftomat, saltgurka, sen en rejäl biffstek, precis lagom stekt med pepparrotscream på det. Till var det hemmagjorda pommes men själva beefsandwichen var var så maffig så jag orkade inte äta så många pommes.

Gott och dricka fick jag oxå. Kunde inte ha blivit bättre...

Sen tog vi hundarna på en kvällsrunda för att sedan häva oss i dom sköna breda sängarna... Somnade som en klubbad säl...

   

En lite onykter ny... ha, ha nu trodde ni något annat men nySOLAD Ankan... redo för kvällens upptåg.


I veckan fick Leffan sova med en maskin som mäter hans snarkningar. Jag har tvingat honom att gå till doktorn och kolla upp sin trötthet och det  bara av omtanke till honom. Måste ju visa hur han såg ut när han skulle gå och lägga sej...

    

Nä nu skojade jag ju... här kommer den riktiga bilden...

 

Slang i näsasan, pulsmätare på fingret och två andnigsmätarremsor runt magen och bröstet, plus den där apparaten som mäter alltihop. Han trodde inte själv att han skulle somna men det ska ja lova att han gjorde och snarkade på som vanligt. Men det var ju det som var meningen. Den kollar oxå upp om han har andningsuppehåll, det är bra. Så nu är det bara vänta och se vad den visade.


En sista liten fin bild på mitt gudbarn Eve, hon är så fin...

   

Jag snodde bilden från mamma Sannas bildsida på facebook...

Nu ska jag försöka somna om en stund... klockan åtta blir det hotellfrukost och när vi gjort oss iordning styr vi bilen mot Eksjö, pappa, Lasse, Pejje och eventuellt kusinen i Vetlanda. Vi får se vad tiden räcker till. 

Men tänk vad bara ett dygn hemmifrån kan vara upp piggande. Som sagt det här kommer vi leva på ett tag... men hur det än är så läntar jag efter mina andra djur därhemma... men jag vet ju oxå att dom har det bra.


Var rädda om varandra. Lev dagen som det vore den sista... man vet ju inte om den är det... Herrå !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards