Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Annica Sterneling - 14 maj 2010 10:47

Jag har jobbat till klockan 08.00, hundarna var med mej på jobbet inatt. Det känns inte riktigt bra att ha med dom på jobbet p g a att jag tycker att dom kommer lite i "kläm" men det var så skönt att ha dom hos mej inatt och idag på morgonen hade vi en lite matsäck packa och gav oss iväg på en rengnig men skön promenad på Tinnerö. Det öste ner mellan åt men när vi skulle fika var det uppehåll och vi njöt.  

Det är så skönt att gå där alldeles ensam med hundarna och låta tankarna fara runt. Det är balsam för själen, det.

Det blev bad för hundarna när vi kom hem... nu sover dom som små grisar här intill mej i soffan.

Jag åkte och sola så snart ska jag in i duschen för det luktar solarie i hela lägenheten.  


Jag skrev ju igår att jag känner mej besviken på människor. Folk kan vara så egoistiska och bara tänka på sej själva... jag menar nu inte att jag är fullständig och perfekt men jag försöker ofta tänka på mina medmänniskor. Man kan ju säga saker ibland och bete sej plumpt men ibland måste man tänka till och kanske

t o m be om ursäkt. En del sätter sej själva på så höga hästar, lyssnar inte på andra utan bara ser sitt egna som viktigt.

Bland det värsta jag vet är när ma pratar med någon i telefon och det ringer hos den andra och den kopplar om...   så sitter man där som en idiot och väntar  . Säger väl inget om man väntar ett viktit samtal men annars tycker jag att det är SÅ irriterande. Känns som en annan inte är alls viktigt och det VI pratar om inte spelar någon roll...


I eftermiddag ska vi eventuellt åka till Katarina, ta en fika och hälsa på hennes kissar, hon har Maine Cone (eller hur det stavas) och nakenkatter. Mysigt... jag tror att hon snart skulle ha en kull med nakenkissungar...

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards