Alla inlägg den 9 juni 2007

Av Annica Sterneling - 9 juni 2007 22:38

..men man ska väl inte klaga.

Bilden är till Micke...söt va ?

Åkte hem till kimstad igår eftermiddag efter en pissdag. Vi var nämnligen och skulle sätta på svarta rutor på bilen. Flera gånger har jag pratat med detta Solaplexus som det heter och dom har lovat att dom ska sätta dit rutorna åt oss. När vi kom dit stånkandes i värmen efter flera samtal och väntande hade  dom inte tid att sätta i dom förbannade rutorna !!!!!!!! Om vi ville ha dom ditsatta var vintern en bättre period för dom då hade dom mindre att göra ?

Jag bara satte mig i bilen och bet mig i tungan för att inte bli Stina Larm, tänkte att Leffan får sköta snacket, vi åkte hem med rutorna välpaketerade i baksätet....

Väl hemma slet jag upp paketen för att kolla. Fanns inte en chans i världen att dom skulle passa till bakdörrarna. Jag ringde upp och det blev : Hej det här är Sterneling med 207:an, dom passar INTE , vi kommer NU tillbaka och SKA ha hjälp. Killen stog utanför när vi kom, dom passade inte så han fick ta bort en bit, det var nog till en tre dörrars bil han hade kolla på fick han erkänna.

????????????????

Det var ganska tjorvigt att få i bakdörrarna, skulle Leffan och jag gjort det ihop hade  vi väl varit osams en vecka efter, bakrutan gick som en dans och det blev sååååååååå fint. Hela helgen räddad ! Jag är helnöjd !

Vi åt sallad igår kväll och kollade på en Beckfilm som var bra, något om en målning hette den. Jag och namn...

Idag har vi varit på hundutställning i Norrköping, men jag måste säga att jag är ganska glad att inte tillhöra den världen. Skitsnack, osämjer, fisförnäma töntar...ja, jag listan kan bli lång. Träffade på en som Carina skulle göra vaser åt eller till lagottoklubben, tror jag att det var. Men denna  qvinna...började prata med mig om Zen och ställa massa knepiga frågor om både det ena och det andra. Hon trampade på mig som jag inget var värt...hon känner ju inte mig. Nej fy bubblan...jag är helt lyrisk  i vanliga fall på dom här hundutställningarna med alla dessa hundar, det är underbart att se, men hon tog ner mig totalt.

Måste bara få klaga lite till...som folket klär sig då, som om dom skulle gå på värsta festen med långa kjolar, blusar, vita skjortor och jag vet inte vad...men Tessan sa att många domare går på hela ekipaget, då är det ju inte HUNDutställning, kanske ekipageutställning. Sen alla dessa som tar med sig hela klippställninar och står med maskin och klipper sina vovvar. På utställningen ? Det gör man väl hemma ? Hundar som inte går gå in utan åka vagn för dom kan bli smutsiga eller rufsiga. Nej ni hör ju, jag kan inte bli någon utställningnisse...men en till gång skulle jag vilja ställa Zenta för att se vart han hamnar idag. Men för mig spelar det ingen roll med ett gammalt papper egentligen, Zenta är världens vackraste, snällaste och intelligentaste lagotto i mina ögon, finns INGEN som slår honom ! 

Fick två jättesnygga dekaler av Micke med Lagotto Romagolo på. Tack kompis ! Dom sitter på bilen nu, blev så fint så.

Efter en sväng hem till hundarna, det var ju meningen att både Svennis och Zen skulle följt med på utställningen men vi glömde vaccinationspapprena hemma...åkte vi på marknad i Söderköping, men det blev en snabb sväng för det var olidligt hett där oxå.

Efter Trissskrapning som vi gör en gång i veckan åkte vi hem till Grengatan igen.

Det var egentligen meningen att jag skulle jobbat ikväll men jag bad en annan tjej, tyckte det var skönt att få hela helgen ledig. Ikväll har vi småpulat med allt möjlig, målat, pyssalt iträdgården, promenerat, kollat på filmen "Heartbreak hotel". Vi har sett den 4 gånger nu men den är lika bra varenda gång, kan verkligen rekomendera den. Va vi har skrattat !

Nu är Leffi Peff ute med vovvarna se ska vi knoppa under fläktens glada fläkt...i vårt rum i Kimstad var det nämnligen kanonhett, så inatt har jag planer på att nästan frysa...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards