Alla inlägg den 25 juni 2007

Av Annica Sterneling - 25 juni 2007 07:40

Nu är det oxveckor fram till semestern som är i mitten på augusti. Det har varit så skönt att vara ledig HELA helgen och det har varit en bra midsommar. Vi har ju som sagt varit i Kimstad med "familjen", som vanligt går tiden alldeles för fort. Svusch så var den midsommaren över. Det var roligt att Carinas syster Lisbeth var där med pojkvännen Kacka. Dom var inne hos oss igår eftermiddag på lite kaffe och glass. Planerna är att Carina och jag ska åka till Lisbeth på våran semester ett par dagar och eventuellt över till Fredrikshamn. Dom pratar om att vi ska käka helt färska räkor, det har jag aldrig gjort innan.

Snacka om att hundarna hade det kanonhärlig i helgen. Sju vovvar som springer runt och bara busar i trädgården. Man blir helt lycklig av att se dom.

En jobbarkompis som heter Maria och jag ska ta med A på en kryssning på hennes semester. Det är med båten Ånedienlinjen, inte så stor med andra ord men så jäkla billigt. Buss, båtresa, hytt, smörgåsbord, frukost, skärgårdslunch kommer att kosta oss 85:- per person. Fattar inte att det kan vara så billigt, dom måste förlora massor på det. Men vi är glada.

Idag är jag seg i kolan, ja mer än vanligt då. Så ska jag jobba oxå...ibland är livet taggigt.

Nu ska jag som vanligt ut med änglarna, sen kommer Petra på lite fika på förmiddagen...stryka in tvätt, dansa med dammsugaren är väl oxå en punkt på schemat för denna dagen. Så ska jag troligtvis söka jobb, en 75 % tjäns har blivit ledig på mitt gamla jobb, på Grengatan, det låter lockande för jag blir ju arbetslös i höst och den här tjänsten blir ledig i september...bara dom vill ha tillbaka mig, det är ju inte säkert. Jag har haft jättekonstiga drömmar angående att jag ska söka jobbet idag. Hoppas det inte är sanndrömmar bara.

Gröt på gång, sen är det bara att hugga in på dagen...

Tack Carina & Micke för midsommarhelgen !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards