Alla inlägg den 23 september 2007

Av Annica Sterneling - 23 september 2007 18:19

Var på "havsafton" i fredags, prövade så mycket nytt att äta och hade en helkväll. Blev totalt servad (som vanligt vill säga). Hmmm...

Var ??

Jo, hos Micke och Carina och som jag började att skriva, kommer jag aldrig att kunna bjuda igen det dom gör för oss.

Så här såg bordet ut...och värdinnan...havstema var det och då menar jag inte bara maten uten hela dekorationen. Bordet var fullt med sand, stenar, snäckor och ljus. Så häftigt !

Till förrätt var det snittar, pate bland annat som var kanongott, lax med pepparrot, KAVIAR, färsk krabba som jag aldrig ätit innan, det var intressant.

Inte nog med den förrätten vi fick ostron oxå...det var riktigt häftigt. Kanske inget man bara går och köper så där men absolut inte sista gången jag åt. Micke fick öpnna och fixa dom med att lossa foten och hälla på cirton, sen var det bara vända på skalet och sörpla. Jag rekomenderar starkt att prova.

Teqila fick vi till förrätten...gott men ganska lurigt. Det var en mörk teqila och med saltet och citronen är det ju bara så gött.

Sen blev vi förvisade ut ur köket så vi satte oss framför öppna brasan i vardagsrummet. Janne kom en sväng.

Tillbaka till maten...

...kolla in plankan !!

Färsk tonfisk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klart min favorit för hela kvällen. Jag är ledsen Micke... du brukar stå högst men inte denna kväll ihop med tonfisk...

Den andra fisken är svärdfisk, den var oxå god. Kolla den lilla gula högen till höger, majspure...mmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Fattar ni vilket jobb hon hade gjort, Carina ? Eller dom båda rättare sagt.

Leffan vet inte riktigt vart han ska börja.

Senare på kvällen badade vi tunna, Micke kämpade med 20 värmeljus runt bassängen som skulle brinna när vi kom ut men det började regna så dom bara slocknade hela tiden.

En sån kväll vill man att den aldrig ska ta slut. Tack snälla Carina & Micke för en fantastisk havsafton !!

Så kommer vardagen...har jobbat både idag och igår fast det är min lediga helg. Men men det blir penkisar. Det har i alla fall varit en bra jobbarhelg. Slutade klockan två idag då kom Leffan och hämtade mig sen åkte vi en sväng till Maxi och IKEA. I eftermiddag/kväll har jag klippt ner Svennis ordentligt inför vintern och Zenta lite på huvudet bara.

Så nu är det dags för soffan en stund, känns som jag håller på att bli förkyld, har ont i huvudet och täppt i näsan.

Grattis Tessan på födelsedagen, har försökt få tag på dig men Leffan och jag har i alla fall sjungit på din telefonsvarare.

Hastala vista baby... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards