Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Hade det inte varit för Micke och Carina hade det aldrig kunnat bli så bra !

Av Annica Sterneling - 29 november 2009 21:04

Tack mina vänner, jag menar det av hela mitt hjärta !


Det var meningen att en annan så kallad "vän" skulle vara djurvakt hemma hos oss men av olika anledningar blev det inte så. Och nu med facit i hand kunde det inte ha blivit bättre än som det blev.

Måste bara säga en sak, sen ska jag inte prata om negativa saker mer idag. Men nu ska jag verkligen sluta vara så förbannat blåögd, inte tro så gott om människor som jag inte lärt känna först.


I går kom Carina och Micke in hit och hämtade våra hundar och sen körde oss till bussen. Snacka om service, va ?

Jag hata som bekant att gå på och av bussar men det gick himla smidigt den här gången. Ett par känningar satt på bussen, det brukar vara så. Bland annat en kille som heter Fredrik, vi har bott på samma gård i Ekholmen. Alltid trevligt att parat lite så där på bussen.

Bussresan gick smidigt,   , när vi kom till terminalen var det bara att gå raka vägen och hämta ut biljetterna och bokning av bord till buffen. Ingen kö, ingen trängsel... helt underbart. Satte oss och tog en fika och snackade lite med Fredrik och hans flickvän Erika. Jag blev lite rastlös så vi rörde lite på oss, så hade dom en första påstigning på båten och hade vi inte gått runt lite då så hade vi fått stå och trängas med alla dom andra när det stora påsläppet var. En timme innan kom vi på... fast då fick vi inte gå till hytterna men vi kunde sätta oss på pubcafet, där vi festade på en smarrig räkmacka och en öl/cider. Slippa stå där i terminalen utan sitta där i lugn och ro...

  

Det var gött...

Sen fick vi hytterna, installerade oss i hytten sen en rundvandring på båten

  

det var så adventspyntat och fint på hela båten.

En öl med en jäger hann vi med som apertiff innan vi gick tillbaka till hytten för att byta om till julbordet.

        

Vi hade den näst sista sittningen klockan 20.30 men det var faktiskt helt perfekt. Inget stress utan man kunde ta allt i lugn takt. Oj, så mycket god mat !!!

Efter julbordet hamnade vi i hytten ne stund och det var inte långt ifrån, om jag ska vara ärlig, att kvällen slutade där för man blir så slö när man ätit. Men som tur var masade vi oss upp igen och hamnade på irländska puben, en trubadur som hette Tomas underhöll. En sån där fantastisk trubadur som fick med hela publiken, en underbar röst hade han och drog massa bra sjungvänliga låtar. Är lite hes idag men det är inte konstigt för jag gal med i varenda låt... kul va det som sjutton.

    

Lite hyttbilder från kvällen, ögonen ser lite konstiga ut... men det är inte konstigt för en och annan drink slank det ner.

Så dagen efter... efter en lika underbar frukost som julbordet var, fullkomligt stöp vi i säng och somnade en timma på frukosten. Snacka om avkoppling...

  

Efter en dusch var vi en sväng på däck. Rinde Kimstad för att kolla läget, kolla på utsikten och solen som faktiskt lös med sin närvaro ända till vi närmade oss Svergie.

Resten av dagen gick åt till att kolla taxfree, vandra runt, sitta och kolla på folk, dricka lite cider och lyssna på kareokegalna människor. En del är helt underbara att bjuda på sej själva.

    

Så var båten tillbaka i hamnen och det var dags att kliva av.

Det här var absolut den bästa kryssning jag någonsin gjort. ALLT var perfekt, precis allt. Det här var precis vad Leffan och jag behövde... känner mej lite nyförälskad och lycklig. Det kommer jag leva länge på. God mat, trevligt sällskap, många trevliga samtal, en del mer allvarliga men på ett vuxet vis.

MEN ... det hade aldrig blivit så bra om det inte hade varit för Micke och Carina, hade jag inte kännt mej så trygg och vetat att djuren hade det så bra som dom har det hos dom hade jag inte kunnat slappna av som jag nu kunde göra.

Så stog dom där på bussterminalen i Linköping med "barnen" när vi klev av bussen och körde hem oss. En sån srevice. Hoppas jag får möjlighet att ge tillbaka den service som dom så ofta ger oss... Kram på er...


Nu ska jag stupa i MIN SÄNG med MIN KUDDE och TÄCKE och ha alla MINA BARN omkring mej.


   Trevlig advent alla bloggläsare... HERRÅ !


 
 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

29 november 2009 22:48

Men så mysigt ni haft det!! Tur att ni har så bra vänner som kan ta hand om era djur...det är ju så mycket lättare att kunna göra ngt på "Tu man hand" då. Hoppas vi kan träffas ngn dag och fika...det verkar ju alltid komma ngt i vägen :( Nåja vi syns väl i krokarna;)
Kramis på er!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards