Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Vi har blivit med Liza !

Av Annica Sterneling - 7 december 2009 18:37

Jag är precis lycklig, jag har äntligen fått en råtta. En gerbil som heter Liza. Jag hittade henne på Blocket och på svenska heter gerbilerna ökenråttor. Dom trivs bäst att minst leva två och två men lilla Liza tycker inte om andra gerbiler, hon bet av benet på en kompis. Så hon passar mej precis eller rättare sagt... passar oss. Leffan är totalt förälskad i våran Liza, styr och pysslar om henne. Hon är veckor, är beige med en vit fläck på huvudet. Jag har inte fått någon bra bild på henne än men det kommer.

Nasse älskar henne oxå... hmm, ja han är ju katt det kan jag ju inte ta ifrån honom...  

Liza borde vara rädd för honom men inte då... hon klättrara upp på gallret och luktar på honom  !!

Nasse tycker att hon är lite otäck då... Vilka djur, va !

  

Här sitter han och håller koll... han ser ut som en kissunge här tycker jag.

  

Sen lägger han sej i fotöljen och håller koll. Han har faktiskt blivit mer social sen Liza kom. Han  har knappt tid att gå ut längre. Men det tycker jag bara är mysigt...

Varje natt kommer han och lägger sej på min arm och gosar, igår natt tvättade han mitt högeröra !!! Det är väl inte så vanligt att katter slickar/tvättar oss människor ? Men han är aldrig så gosig på dagarna som han är på nätterna, aldrig.


Jag har jobbat i helgen, i söndags när jag kom hem hade Leffan varit och handlat, bland annat den här sötnosen...

  

Visst är han lik Svennis ?


I fredags var Nina och jag i Kimstad och bakade med Carina. Vi bakade till jul och det blev lussekatter, choklatcockies, snickerskaka, kokoskakor, nöttoppar och drömmar. En och annan glögg slank oxå ner och det smakade inte illa. Det var en himla skoj grej att baka ihop, det får vi göra till en tradition.

Mellan bakningen servade Micke oss i grillkåtan med speciellt julkaffe, bara det här med att koka kaffe över öppna elden är helt underbart. Det finns inget godare kaffe...


Ikväll är det "Ullred" på tv:n igen... det är ett ganska kul program. Leffan och jag har varit med på två program, ja i alla fall Leffan, jag var bara med på det sista. Vi var ju där i somras när dom spelade in, inte trodde man då att man skulle vara med på tv.


Nu ska jag ta mitt broderi en stund, det var flera år sen jag brodera och blev bara så sugen här om dagen och plockade fram ett av mina påbörjade arbeten. Nu är det svårt att låta bli det, försöker bara hitta ett tillfälle att få sätta mej en stund.


Var rädda om varandra... Herrå !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards