Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Jag har haft en toppendag !

Av Annica Sterneling - 13 december 2009 19:33

Idag är det

  

lucia !!

Jag vaknade av ett alldeles eget luciatåg...

      

Visst är dom underbara...

Efter lite kaffe och en lussekatt begav vi oss ut på en snöig morgonpromenad. Träffade ett gäng män i sin bästa ålder på fotbollsplanen med hundar. Dom berättade att dom träffades där, dom som hade tid och lust, varje söndag och sen gick en gemensam promenad. Eftersom vi hade annat planerat så gick vi med en liten bit bara men så himla trevligt. Alla hundarna sprang lösa och alla busade med alla. En helt underbar syn... snacka om balsam för själen... och så okonstlat, bara träffas och inga krav, hundarna får det dom behöver och vi träffade ett glatt gäng.

S E N kom pappa; Pejje, Lasse och Catta... som jag väntat på att, sprang fram och tillbaka och bara väntade...

Har haft en underbar eftermiddag med min familj, helt underbar men tyvärr går ju alltid tiden alldeles för snabbt. Så stog jag här vid grinden och tjöt när dom åkte... men jag ska nu bara tänka på alla glada skratt jag fått idag.

     

Pappa och jag åkte ut till Gårdshuset så jag fick visa hur jag jobbar, sen blev det lite kaffe.

Vi hoppade julmat, istället hade jag gjort en balja tomtegröt och skinkmacka till och det var mycket uppskattat.

     

Pejje blev trött på maten så han slocknade och Svennis oxå...

   

Min snygga bror och svögerska...

   

Här är våran lilla Liza, hon var givetvis oxå med på luciakalaset.

Efter en stund blev det kaffe och lussekatter och kakor från när Nina, Carina och jag bakade. Mest uppskattade var nog mina hemmagjorde kola, receptet kommer från min mamma, hon gjorde dom varje jul och alla älskade dom. Jag vet att vid julpyssel gjorde hon dom alltid efter folks beställningar. Kul att ha kvar lite traditioner...

    

Lasse manekängar lite innan dom for hemåt...

  

Vilket "hem" kommer han ifrån ? Trodde inte såna fick vara ute själva...

  

SYSKONBILD !!!

Jag är SÅ stolt över mina bröder, älskar som massor !

  

Pappa... är jättestolt över honom, han har varit nykter i 1 ½ är nu och han verkar må jättebra. Duktig som stretar på trots en massa motgångar. Det senaste nu är att han fått starr, men som tur är, är det den bra starren så han ska opereras runt jul/nyår. Det är bra, kan han läsa tidningen och titta på tv:n igen.

  

Svennis är så förälskad i Pejje, han har verkligen adopterat Pejje som sin extrahusse.

Nu ska jag skutta till tvättstugan, ta mej en skinkmacka, ta hundarna på en snöig kvällspromenad sen är det dags att krama kudden.

 

Herrå !

 
 
Ingen bild

Kusinen!

14 december 2009 14:36

Vad gulligt med glitter i pälsen,men Liza hade ju inget glitter :) Roligt att dina kära kom...Vi ses väl snart oxå!

 
Tessan

Tessan

16 december 2009 21:18

MEN så härligt ni ser ut att ha haft det! Så himla gulliga bröder du har och du...du är väldigt lik din far!

Jasså Zenta har hållit dig vaken? Men Acke har ju varit tyst...bara krafsat på dörren här inne? Men det kanske har varit ngt utanför?? Älg? Rådjur? Mördare......HILFE!
Kramis på dig grannen!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards