Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

I dag blir det en "klagoblogg"...

Av Annica Sterneling - 26 maj 2010 11:35

  Nu vet jag inte vad jag är mest irriterad på... men jag tar väl det som startade min irritation...

 Nu spyr jag ur mej alltihop...

Gick på en skön morgonpromenad med hundarna. Målet var Lasses Livs för att lägga på ett brev till men ena bror. SÅ möter vi en kvinna med två hundar, den ena var en schäfer, han verkade lydig för han gick lös och kom på inkallning så innan dom kom fram till mej så hade hon kopplar båda sina hundar.

DÅ TAR MÄNNISKAN SINA HUNDAR OCH STÄLLER SEJ PÅ SIDAN !!!

Jag blir galen !

Jag vet att man gör så för att träna så att hundarna inte ska bry sej om andra hundar, men kan inte bara GÅ förbi istället. Det måste väl ändå vara målet att man ska kunna GÅ förbi andra hundar, inte behöva stå där på sidan. Visst nu hade hon två men när man tränar sånt får man väl gå med en och en hund. Kan oxå acceptera om man ställer sej så där på sidan om en hund är aggresiv,det har jag full förståelse för.

Resultatet för mej blir att mina hundar ser två hundar som stannar och signalen blir... åhhhh, vi får hälsa. Dom börjar "prata", skutta och DRAR !!! Jag blir vansinning på dom och vi blir osams... SÅ jäkla onödigt...

Mina hundar beter sej som två ouppfostrade vildar, som dom INTE gör i vanliga fall om vi går förbi hundar som går förbi. Visst är det en tik som luktar gott kan dom väl bete sej men då går ju dom oxå. Ofta såna som sätter sina hundar på sidan, låter ju hunden sitta en stund när man gått förbi oxå så mina hundar fortsätter att skutta och bete sej och hoppa baklänges.

Om  den andra hunden är aggresiv och dom står så där på sidan, bryr inte mina hundar sej om den men är det två snälla hundar som står där och dessutom blir matade MED GODIS. Ni fattar själva ?!

Så träffade jag min granne och jag får ur mej min irritation men då HÅLLER VÄL HON MED och säger att det är RÄTT att göra så.

Ok, men inte in min värld ! 

Jag sa något om att man kan väl gå på kurs om man vill träna sånt här, då svarade hon att tyvärr finns det inte såna kurser. Men jag håller inte med där... bara att man är på kurs lär man ju sin hund att vara bland andra och där finns ju ALLA nöjligheter att träna sin hund. SÅ finns det ju samträningar och dom samträningar jag varit på han vi alltid tränat på såna moment.

Nu är jag ju ingen aktiv hundkurs människa som hon är men jag har i alla fall sunt förnuft och jag anser att man kommer ganska lång med det.

Så kan jag bli så trött när man tror att man har rätt för att man lyssnat på en (eller flera) instultörer, jag tror att ALLA har något bra att lära ut sen får man sålla och använda det som passar just för mej och mina djur. Tips och råd är alltid välkommet men det värsta jag vet är när man säger att jag har FEL... i alla fall såna frågor där det kan vara olika alternativ.

Jaha nu har jag väl retat upp ett antal människor men det skiter jag i idag. Det är så många på sista tiden som trampat på mina tår så jag är på krigsstigen. Det värsta som finns är när folk tror att man är dum i huvudet... OCH DET ÄR JAG INTE ! Så det så !

  

Jag är SÅ          , imorron ska jag åka till Kimstad och vara hundvakt åt Stina och hennes 6 små puppisar. Det är ett jäkla ansvar. Micke och Carina ska åka till Norge, Molekylien eller hur det nu stavas, på hundutställning. Det finns säkert folk som har åsikter om att dom åker iväg och låter någon annan ta över ansvaret på så små. Jag själv tar det som en STOR ÄRA, att dom litar så mycket på mej. Och jag tar verkligen detta på största allvar och vilken merit sen då !

Kanske därför folk har åsikter... dom är avis !

Men det säger jag ju, blir det något får dom ta sej hem fort som ögat. Sen har jag ju Carin, veterinären i Hjulsbro, hon finns där dygnet runt. Det är en trygghet och dels för att hon har varit med hela vägen sen puppisarna kom ut.

Dom kommer hem på söndag så jag ska ha 3 ½ dag med Stina och dom små, jag ska vila mej, komma ifatt med sånt som jag inte hinner annars. Leif och ALLA djuren ska oxå följa med men dom kan inte var med Stina och mej men det är skönt att ha dom i huset. Jobbigast kommer det bli att sova utan min Svennis i så många nätter men herre gud, det handlar bara om några nätter.


Nu ska jag duscha, packa, laga lunch... klockan fyra börjar jag jobba...

Var rädda om varandra... Herrå ! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards