Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Sitter här och väntar...

Av Annica Sterneling - 28 maj 2010 15:52

... på att Petra ska komma. Jag har beställt lite ljus genom PartyLite via Petra och ska sanningen fram var det så länge sen jag beställde att jag hade glömt bort att jag hade beställt. Tur att det är fint väder så vi kan sitta ute för jag kan inte ta in någon så Stina blir störd. Stina har ju haft typ samma levende som Zenta hade och har svårt att lita på nya människor. Och det ska jag inte utsätta lilla gumman för.

Idag har jag och

  

herr Spindel borstat tänderna ihop i handfatet. Han ser inte så stor här men det var han. Kan väl inte påstå att jag är speciellt rädd för spindlar men jag vill inte direkt ta upp dom och gulla med dom men det funkade kanon att dela handfat.

Nu kommer det att komma en massa puppisbilder några dagar framöver. Kan inte bara låta bli. Dom är helt bedårande, man kan inte titta sej mätt på dom...

  

Kolla magen ! Snacka om att må väl va !

  

Bråttom har dom när "mjölkbaren" öppnar. Dom har inte öppnat ögonen än och ja tror inte att dom hör heller. Är ju inte så kunnig på det området, men jag lär mej.

Var ju så nervös innan att jag inte skulle vakna på natten om det var något. Men det var inga problem för tappar dom en tutte så hörs det ska jag lova. Och när dom äter smackas det på rejält.

Så inatt kan jag somna lugnare...

   Sen somnar man bara så där, hux flux...

  

Äta i en hög är inte heller några problem...

Ett annat stort orosmoment var oxå att det skulle bli jobbigt för Stina att bara ha mej här. Som jag skrev litar hon inte på så många människor. Tänkte att när Micke och Carina inte är hemma blir hon kanske jätteledsen och rädd.

Idag på morgonen kom hon och kröp upp i min säng, låg på min arm och ville bli gosad med.

Bättre betyg kan jag inte tänka mej att få !

  

Här det ut som hon tänker, kan du sluta ta kort nu människa...

Jag älskar Stina pluttan, är så tacksam att jag får äran att vara med på så nära håll med puppisarna. Dom som känner mej vet hur glad jag är i djur...


I kväll ska vi grilla. Micke och Carina har en gasolgrill, jag har aldrig grillat på en sån så vi får väl se om det finns något hus kvar efter ikväll...

På dan idag har jag suttit på soldäck och bara noppat mej, latat mej och BARA haft det bra. Kan ju lämna Stina och puppisarna stunder mellan och göra lite annat, måste inte sitta med henne hela tiden.


Jag tjatade medj ju till att ta med HELA familjen i går när vi åkte till Kimstad. Nasse är så fruktandvärt åksjuk men när han lugnat ner sej började han utforska vart vi hamnat. Men så.... var han bara BORTA !!!!!!

Vi letade.... och letade... och letade................letade igen... och letade......

Jag satte mej i soffan och grät, Leffan sprang runt ute och på vägen och letade. Han måste ha smitit ut...

Så kom Leffan in och fick för sej att kolla under överkastet i sängen... OCH DÄR LÅG HAN !

Min älskade Nasse !

Han stack upp huvudet och såg helt yrvaken ut... typ, vad stimmar ni om, kanman få vila eller. Det är jobbigt att åka bort...

Men sen har han legat i sängen nästan hela tiden, jag fick för mej att han var ledsen så idag har Leffan kört hem honom och Liza. Leffan åker hem nåra timmar imorron oxå så Nasse får vara ute en stund så är han hemma i sitt.

Jag vet att jag är galen med mina djur men alla ska få må bra. På söndag skjutsar jag hem alla dom andra för jag ska stanna till måndag så då är allt i sin ordning igen.... och jag känner mej lugn i hjärtat.


Nu ska jag förberda lite för kvällen. Ha en underbar fredagkväll... för det ska vi försöka ha här på landet. Herrå !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards