Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Annica Sterneling - 5 augusti 2009 09:51

....men bara för några timmar. Han håller på att höfledsröngas på Jägarvallen och det var Hanna som har hand om honom så jag är alldeles lugn men det är alltid jobbigt att se honom gå iväg i korridoren. Men han var så glad och skulle på äventyr. Jag får hämta honom halv tolv så det är ju snart. Själv bryr jag mej inte så mycket över vad han har för höfter bara han mår bra. Men Elisabeth hade en tanke att använda honom i avel igen så då måste man ju kolla. Och det är bra att få veta hur han mår.


 Den här vackra blomman fick jag avv mina grabbar i lördags när jag kom hem från jobbet. Jag blev så glad.... vilken överraskning...

Leffan sa inget, blomman stog på matbordet i vardagsrummet, vi satt och prata och rätt som det var gick Nasse upp på det bordet och ärligt talat, såg det ut som han visade mej blomman.

Han är ju lite rolig, så fort vi har handlat hem något nytt måste han undersöka det. Och han ser verkligen när det är något som inte varit innan.

Det "lilla svinet" har ju börjat rymma, så vi köpte ett halsband med en liten "tub" som det är en lapp i med våra telefonnummer om han drar iväg.

Plus att vi byggt in oss med kompostgaller ändå mera på framsidan. Grannarna skrattar åt oss, men han har faktiskt inte varit utanför sen vi gjorde det sista i våran bunker.

Snyggt, va ?


Brossan och hans nya flickvän kommer på lördag, vi ska på Uffe Lundell i Berg slussar. Jag ringde och bad Pejje förvarna nya flickvännen om vårat taikonliv här i Linköping.


Vi var hos ett par vänner till Micke och Carina förra veckan, dom har en stor sankt Bernard som heter Herman. Zenat var livrädd för detta mosnter fast Herman är jättesnäll. Zenta stog bakom mej med antennen rakt upp alldeles stel när Herman närmade sej.

Svennis styrde över Herman... oxå...

... som han gör över dom flesta han träffar. Vid ett tillfälle när dom går runt som dom gör på bilden vänder Svennis sej om och morrar till var på Herman sätter sej blixtsnabbt ner. Det såg ganska festligt ut med tanke på kroppsskillnaderna.

Bästa polarna... visst är det gulligt ?


Nu ska jag ut till tvättis och sen ska jag snart hämta mitt hjärtebarn.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards