Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Annica Sterneling - 20 augusti 2009 07:18

O boy... vad jag hatar mornar... men måste man gå upp så måste man.

Har varit på morgonpromenad med hundarna och Zenta och jag blev megaosams. Tror att det är löptikar på G och han stänger TOTALT av öronen och jag blir galen.

Idag ska jag följa med grabben på jobbet till US en liten sväng, nu på morgonen, sen börjar jag inte förrän klockan 4 och kör jouren tills imorron klockan 13.00 pip ! SEN SKA JAG TA HELG OCH JAG BARA LÄNGTAR.... Det blev lite väl mycket jobb förra helgen och det hänger i känner jag.


 Imorronkväll kommer Lasse och Yvonne hit på lite mat och samkväm. Det ska bli kul. Jag ska sno ihop något ätbart hade jag tänkt... ja, jag har redan handlat ingredienserna så jag vet vad jag ska bjuda på. Först en liten förrättsmacka med räkgojs, till varmrätt blir det potatisgratäng, fläskfilegryta och en sallad sen till kaffet ska jag försöka mej på en dajmkaka. egentligen ska det vara Pollykaka men Carinas syster hade gjort fel en gång och det hade visst blivit jättegott med dajm. Så nu ska det testas. Lite cider, öl, vi  och kanske en wiksky eller en likör kan nog oxå plockas fram. Men... i måttliga mängder förstås  .


Skulle fått bilder av dej, Petra !!! Men har inga fått så tyvärr kan jag inte visa Petras lilla Johnna men det kommer.


På dan idag kommer Anita med sin lilla Alice, jag ska klippa henne. Enjättesöt lagotto tjej med en mörk chokladbrun nos. Hon ska klippas ner, pälsen är en aningens filtig kan man nog uttrycka sej. Jag älskar ju att klippa och greja med hundar så det blir en utmaning. Men hon kan inte räkna med underverk, jag är inte något proffs, tycker bara att det är kul.


Nu kommer Nasse Tuss, han ska hjälpa till att blogga men det blir ganska oläsligt när han skriver... så vi slutar för nu. Herrå !





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards