Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Annica Sterneling - 16 augusti 2009 21:42

Oj, vilken jobbhelg jag haft. Det blev lite mer än det jag planerat från början men nu är det gjort och allt har gått kanonbra.

Men vad jag har saknat min familj, tyvärr ska ju Leffan jobba imorron men  jag får vara med mina älskade djur HELA DAGEN ! Vi ska ut i skogen och lägga spår, hoppas bara vädret är med oss.


Jag åkte ju hem till Eksjö i onsdags, Pejje hjälpte med att laga avgasröret på min bil och smörjde mina bromsar så nu går han som en klocka igen. Hundarna hade jag med mej och vi stannade över natt så Pejje plutten och jag fick en kväll ensamma. Vi käkade pizza, köpte smågodis och frossade i, drack kaffe och diksuterade livets viktigaste ämne... kärleken !! Vi promenerade i gamla stan, gick på en gata som jag aldrig gått på fast jag bott i Eksjö mer än halva mitt liv.

På morgonen drack vi kaffe ihop och kollade på nyheterna innan Pejje åkte till jobbet. Jag och alla tre hundarna somnade om en stund. Efter frukost och en dusch åkte Masse, Zenta, Svennis och jag till Rännslätt för rastning.

Här kommer en lycklig Max... vi hamnade på skjutbanan. Inte trodde jag att dom höll på att skjuta där fortfarande. Det ligger flera skjutbanor på rad och vi gick längst med en och höll precis på att smyga in på näsat när dom började skjuta. VI SPRANG TILLBAKA...

Svennis "sköter magen" så Max öron fladdrar...

Max och Svennis följs åt hela tiden medans Zenta som vanligt håller sej lite för sej själv... men...

... så hittade Zenta och Max en göl som var allt annat än rent vatten i. Det var dy och dom blev alldeles gråa och luktade som ruttna muslik. Så in med stinkbomberna i bilen, jag med näsan nertryck i tröjan och rutorna nervevade, åkte vi till Soåsasjön för tvagning.

Så blev dom rena igen... Svennis är galen på Max som simmar iväg...

När hundarna fått sitt åkte jag ut till mamma, jag gick en promenad, tog sen en filt och satte mej hos mamma med mina hundar. Vi satt där i över en halvtimma. Det är så fridfullt på skogskyrkogården... skönt att bara sitta där.

Här är mammas sten. Visst är den vacker ?!

 Innan jag styrde kosan hem så var vi och hälsade på pappa på jobbet och jag hittade en ny second hand butik, precis granne med pappas jobb. Där fyndade jag en massa struntsaker.... som jag nu har problem med var jag ska placera dom.


Nu saknar jag Pejje massor... t o m saknar jag Eksjö men snart ska vi åka på Eksjö festen med 6 olika scener och 70 olika band/artister !!! Fattar ni vilken tillställning för lilla Eksjö. Bland andra kommer Magnus Lindberg, Alcazar, Lili & Sussie, Schoots, Sator, Back yard Babies (eller hur det nu stavas), Roffe Wicktröm, EMD... och många, många fler. Det ska bli så kul.


Ska umgås med min Leif nu...hasta la vista...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards