Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Andra dagen på semestern...

Av Annica Sterneling - 13 juli 2010 20:37

... och lika förbannat varmt idag oxå... men så får man ju inte säga, man ska ju inte gnälla nu när det äntligen är sommar men det är  hot, hot, hot !

Visst det har spörenat i eftermiddag och åskat en smula men det är fortfarande VARMT och imorron ska det bli varmt igen.


Idag har det varit fullt hus här på förmiddagen, hade ett gäng salladsgäster och 6 små puppisar. Micke och Carina var inne hos veterinären och besiktigade och chippat valparna, dom åker allihop på torsdag till sina nya hem. Men så är det ju när man har uppfödning men jag fattar att det är jobbigt att det måste vara jobbigt att lämna ifrån sej dom när man haft dom i 8 veckor. Skrattblandad gråt som Carina sa.

    

Carina och Svennis har ett eget litet glassmöte... men han håller sej ju alltid framme när det handlar om godsaker den lilla spjuven.

Ja, det var ju som sagt inte bara Carian och Micke som var här utan även Kjell och Carina, Evelina, Sebbe och Jerry. Tessan var oxå en av mina gäster idag. Här kommer det bildbevis från förmiddagen...

  

Kjelles Carina käkar en kaka.

  

Sebbe käkar glass och Jerry sitter bredvid men kom inte med på bild.

    

Eve hade oxå glass som båda hundarna ville smaka på.

  

Min snygga kille Zenta... han är så duktig med valparna, han är en rikig valppappa. Helt genomgo och snäll är han och sånt tålamod.

  

Tessan gosar med valparna och dricker kaffe.

  

En sommarvarm Svennisnos.

  

Evelinafot med mönster efter att ha suttit på den på handduken...

    

Lite Tessanfoton... hon brukar sätta ut mej på bild så nu var det dags att "betala" igen lite. Nä, jag skojar, det var bra bilder, tycker jag.

Trevligt var det i alla fall. Kul att sätta ihop olika sorters människor och det blir trevligt.


I eftermiddag har vi varit hos frissan både Leffan och jag. Leffan har klippt sej och jag har gjort hela kittet, färgat, slingat och klippt mej och jag blev sååååå nöjd. Jag trivs jättebra i min nya frisyr.


Har nog gjort min kompis ledsen idag men jag har varit ledsen i flera dagar... jag vet att jag är en känslomänniska men för den skull kan man inte behandla mej hur som helst och sen skylla på att jag är en känslomänniska. Men jag blev tillfrågad att följa med på en Ullaresresa, stanna över en natt och sitta i en husbil med två "tjejer", dricka vin och bara ha det trevligt. Klart som korvspad att jag hängde på den grejen på ögat... handla, tjejresa... lät ju underbart !

Men så... var jag bara borträknad... fattade inte varför men jag var inte med längre. Först struntade jag i det men sen när det pratades mer och mer började jag att känna mej ledsen... så idag sa jag det till henne. Är man kompisar måste man ju kunna säga saker till varandra åt alla håll.

Känner mej som att det bara passar när det passar henne, eller mer som jag kommer i andra hand och det... kan jag klara mej utan. Sånt behov av vänner har jag inte... jag klara mej bra i alla fall. MEN... så är det ju SÅ oxå att jag känner väldigt mycket för den här vännen så jag vill ju inte att vi ska förlora kontakten... hmmmm....

Men besvikelser går ju över och Leffan och jag åker till Ullared själva så det blir nog bra till slut.


Kollar på Johan Falk filmerna... jag är så käääääääääär i HAN... Frank Vagner. Han är ju så sexig, söt, farlig och snygg och snygg och snygg.  

Åhhhhhh !


Imorron kommer Evelina, hon ska sova över. Det ska bli kul.

Herrå !

 
 
Tessan

Tessan

14 juli 2010 12:07

Haha jag ser ju helt färdig ut,rynkig illröd och med kisande ögon!!
Men trevligt hade jag:) Tack för trevlig lunch!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Kusinen Carola :)

Kusinen Carola :)

14 juli 2010 14:17

Så gulligt att Marsvinet tom har ett koppel Annica. Önskar dig en trevlig semester. Ni får gärna hälsa på oss på Öland om ni vill. Det går alltid sova på Madrasser på golvet eller något :)
Kram

http://blogg.passagen.se/folkvald

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards