Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Idag har det varit en mellandag...

Av Annica Sterneling - 22 juli 2010 19:42

Pysslat lite hemma, bytt i smådjurens burar, pratat med kusinen i telefon. Hon har skällt på mej... eller nja, jo lite, att jag har piercat mej. MEN DEN SITTER JU FÖR FAN PÅ MIN KROPP !!  Jävla kärring ! Du är bara avundsjuk för att du inte törs pierca dej själv... 

 Vi har lite konstig humor, ja och min kusin, i fall ni undrar...


I går var vi på

   

Visingsö. Hade en kanonskön dag, efter en lite "Stina-Larm-incident på fm, men den gick snabbt över.

Kom till Gränna skapligt tidigt, det var varmt och kvavt men vi hade mycket vatten med oss.

    

Det är varmt, mamma...

Det hade hänt en olycka med en av båtarna i helgen så dom hade inte lika  många turer som vanligt men det gjorde absolut ingenting. Har man semester ska man ta det lugnt.

  

Oj så glada vi var..

Jag köpte en glass, Leffan skulle ingen ha men han åt i alla fall upp halva min Sandwish...

  

Zenta badar och njuter...

  

Svennis är inte så glad i att bada, han sitter hellre hos sin mamma...

  

Här är husse på väg över med båten... underbart...

  

När vi kom över åkte vi först mot norra delen av Visingsö, åt våran medhavda matsäck med stekta äggmackor. Det smakade så bra.

Tillbaka mot hamnen och tog en tur med remmarlaget, det är verkligen nostalgi för mej. Har jag gjort många gånger som barn med mamma och pappa.

    

Hundarna gillade att åka remmalag men Svennis hade problem med att det gick två HÄSTAR framför oss HELA VÄGEN. Fattar ni ?

Åkturen tog ca 1 timma, på halva vägen stannade man vid en kyrka som man kunde klättra upp i. Har jag gjort flera gånger så det hoppade jag den här gången. Köpte mej en isglass, som hette Långa Farbron i stället, en iscolaglass. Precis min favosmak...

  

Kyrkan tillhörde Per Brahe den yngre, han fick för sej att komma närmare stjärnorna så han kapade kyrktornet...

Här är grabbarna och jag med "vårat" remmalag...

  

Puckad som jag är tog jag mina fina relativt nya sandaler, fötterna svullnade och jag fick skoskav. Fick gå barfota, det har jag absolut inget emot men folk tycker nog inte det samma... men va gör man när man har ont ? Jo, går barfota !

  

Utsikt från resan med remmalaget...

När vi åkt färdigt tog vi en tur mot södra sidan av Visingsö, åkte förbi en liten bensinstation i gamla anor.... sånt här gillar jag att gå runt och kika på...

            

Nostalgi...

Tillbaka till hamnen, delade på en pizza och MASSOR med isvatten... tog en promenad i hamen och GUD så vackert det är på Visingsö...

    

Halv åtta tog vi färjan tilbaka till Gränna.

Nöjda och glada efter en helt undebar, avkopplande och innehållsrik dag.


Såg den senaste Wallander filmen idag "Vittnet", tror bestämmt att det var den bästa Wallander film jag sett. Varmt rekomenderad från min sida...


Imorron kan det bli Kornettgården som står på schemat...

I helgen ska vi ta en tur till Lasse och Katta, kanske kan få känna mitt lilla brorsbarn...

Ha en skön fortsatt kväll.... Herrå !


 
 
Tessan

Tessan

25 juli 2010 16:19

Såg ju helt underbart ut! Men jösses jag skulle vara rädd att trilla av "remmalagskärran",hoppas det inte går så fort?:) Fan nu regnar det ju bara... lagom till Assars semester! nu till ekholmen.....Kraaaaaam!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards