Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

I dag är det måndag...

Av Annica Sterneling - 10 augusti 2009 18:56

... och vädret blev lite annorlunda idag. Från att det varit ashett !! så har det i eftermiddag regnat och åskat en gnutta. Just nu fryser jag och sitter här under en filt.

I eftermiddag har jag trimmat mina hundar, Svennis har huvuet kvar och klippa klorna, men det började som sagt att åska så jag vågade inte stå kvar. Jag är ju jätterädd för åska oxå säger Tessan... gå in med dej,stå inte under parasollet, det är ju rena åskledaren !!


Har haft en kanontrevlig helg... Pejje plutten kom på lördagseftermiddagen och det var underbart att få umgås med honom. Uffe Lundell var ASABRA ! jag som inte är så förtjust i honom. Pejje skulle haft med en tjej men det blev ändrarde planer så istället raggade jag upp Nina som nappade på att hänga med.

Vi åt lite smörgåstårta och lite drack "självförtroende" innan Tessangumman var så snäll och körde tonårigarna till Berg slussar. Två stopp hann vi med på de korta sträckan men hon hade nog varit fyllechaffis förut för hon klagade inte. Hon hämtade oss oxå... men det var väl bara för att Pejje var med i bilen  !!!


Först stog vi ganska långt bak men sen var vi tvugna att tränga oss framåt. Fasen vad han öste på, gubben. Över 3000 åskådare var vi stog det i tidningen.

Humöret var på topp. Pejje hade köpt en ny skjorta kvällen till ära... en jeansskjorta som kostade 1000:- !!! Men snygg var den...

Benny och Susanne var oxå på konsert.

Uffe, Uffe, Uffe...


På morgonen var vi i Askersund på hundutställning. Budda var på sin första utställning för bedömmning och fick kanonfin kritik.

Det här är Johanna som ställde Buddha och det gjorde hon kanonbra. En duktig tjej !

Här är Tessan och stimmar... nervös och röker och dricker kaffe. Det ser ut som om hon tappat bort sitt tält och sin hund. Hi, hi, hi...

Här sitter vi och kollar på utställningen... dom är så duktiga mina grabbar.

Kolla snyggingen. Tur att jag inte ställde honom för då hade dom andra fått gå hem... Visst är jag självgo ? Men han är den snyggaste lagotton, någonsin... i mina ögon.

Här är en annan snygging på sin tron. Han skulle nog oxå gärna följ med på utställningen men han fick stanna hemma.


I morron är jag L E D I G och har inte bestämmt ett skit vad jag ska göra och det är så gött ! Det är länge sen jag hade en dag helt utan något bestämmt, ska bara vara med mina djur och ha det skönt.

På onsdag far jag till Pejje efter jobbet, han ska hjälpa mej med avgasröret på in Volvo och sen stannar jag och hundarna till torsdag. Ska bli kul att få vara med Pejje igen, om så bara för några timmar.


Nu ska jag kolla på tv:n och drömma om smågodis...







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards