Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

En sån underbar helg jag har haft...

Av Annica Sterneling - 23 augusti 2009 18:19

... det känns nästan oförskämt att få ha det så här bra och må så gott som jag har har gjort och gör fortfarande för den delen.


Tack Tessan för att du skriver kommentarer på min blogg... jag bli SÅ glad. När någon skrivit något känner man att folk läser bloggen... men nu vet jag att folk läser den för jag fick massa kommentarer muntligt när jag hade tillfällig sinnesförvirring och plockade bort min blogg.


Lite bilder från i fredags...

 

Här har vi klarat av förrätten som bestog av en liten snittmacka kan man kalla det. Två runda franskbröd bitar och mellan där en gojs mojs röra bestående av majonäs, hackat ägg, räkor, dill och kryddor. Garnerat med sallad, citron, gurka och tomat.

Till huvudrätt hade vi potatisgratäng, fläskfilegryta med hela champinjoner och en sallad.

Här har vi nu börjat gå genom dom sista kartongerna efter Marianne och Uno... det blev en hel del mysstunder bland dessa kartonger oxå.

 En liten Jack Daniels sitter aldrig fel...

Här har Yvonne hittat något spännande att läsa...

Nasse var ju oxå tvungen att gå genom kartongerna, han är så himla nyfiken.

Lasse tål inte hundar katter men så här slutade det... men han kände inget av djuren sa han. Hoppas det inte kom efteråt. Men med tanke på hur välstädat... hmmmmhmm, vi har det så fattar man ju att han inte kände av dom. Eller ??

Kaffe, dajmkaka, vispgrädde och en likör till kaffet och så... vips så var klockan över ett. Tiden går så fort när man har trevligt. Men som sagt det här måste vi göra om... snart.


I går åkte vi till Kimstad för våran planerade kräftskiva och även denna kväll blev kanon. Goda kräftor, gott att dricka, bad i den vedeldade tunna och jag badade även i den iskalla bassängen, men det gick snabbt ska jag lova. Prat och skratt... ännu en minneskväll att stoppa i "braarkivet".

Idag har Carina och jag gjort en plåt + en form med kålpudding, biffar, en köttfärslimpa och lite köttfärssås. Hon lagar till sin svärmor och jag älskar att göra just kålpudding... och när man är fler blir allt så mycket roligare.

Nu ska jag HÄVA mej i soffan och bara lata mej. För bakis är jag och tröttheten kommer i vågor känner jag.


Puss o Kram o Nyp på rumpan !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards