Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Annica Sterneling - 19 mars 2009 21:08

Ska börja med att berätta att Nasse mår prima efter tisdagens ingrepp. Han är precis som vanligt. Bullar är en favorit... som sagt han är inte som andra katter.

På morgonen följde hundarna och jag med på att lägga spår i skogen. Är så stolt över min Zenta gubbe, han är SÅ duktig. Nästa gång ska jag lägga spår till Svennis, jag tror han oxå kommer att tycka att det är kul.

Kjell kom på lite lunch och innan det var dags att åka till jobbet kom en gammal kompis från Eksjö förbi på en fika, Lotta heter hon. Hon bor i Gislaved nu men är på G att flytta upp till Stockholm.

Eftermiddagen gick i en rasslande fart kan man säga...

... måste bara få "gnälla" lite. Blir så trött på folk som inte kan föra sej som vettiga människor. Om man kommer som gäst och det är andra gäster där, får man bara bete sej, även om man inte gillar varandra. Det handlar om vanligt jävla folkvett. Blir så trött på mej själv... jag bara tiger men jag ska lova att snart tiger jag inte längre. Det hände en annan "grej" idag på tal om lustiga beteende... som jag skrev en annan gång: man ska passa sej för att kasta sten i glashus"... men en del TROR att dom bara är så för mer än andra. Har även läst en helhemlig sak på en blogg oxå... folk krigar runt på varandras bloggar och saker blir större och större. Jag tror...att till slut kommer man inte ihåg vad det började med, oftast är den en lite skitsak som bara blir större och större.

Alla har vi våra bekymmer och för var och en av oss är ens problem närmast en själv. Men... fick igår reda att min chef hittade sin fru död när han kom hem och det har fått mina tankar att snurra och fundera. Gamla saker poppar upp, gamla känslor...

Och sen funderingar över HUR tacksam men egentligen BORDE vara för allt man har. Nu menar jag inte att man ska springa och fundera på sånt här varenda dag men att man ibland stannar upp och tar sej en funderare och VISAR DET till ens omgivning. Man ska inte ta varandra så förbannat för givet.

Make love, dont war... men dom kloka orden ska jag skutta i säng och läsa en bok... UTAN DJUR OCH GUBBE... jag ä ju på jobbet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards