Alla inlägg den 9 september 2009

Av Annica Sterneling - 9 september 2009 20:51

   Jag har haft feber idag igen och är så TRÖTT... är så jäkla trött på det här nu. Jag är sjukskriven veckan ut och som det ser ut nu så kommer jag vara hemma hela veckan.


Åhhh, pratade precis med min far... blev alldeles rörd... min pappa är idag nykter alkoholist, han har aldrig pratat känslor. Idag kan han det och han sa precis : "jag älskar dej lilla Annica, saknar dej så pass..."

Det kommer jag leva länge på...


Kollade precis på "Uppdrag granskning", idag handlade det om tailänska bärplockare. Man blir ju vansinnig på dessa så kallade chefer, på bemanningsföretaget. Dom kan inte svara enkla självklara frågor. Företaget hade en fond som finns till för oförutsedda händelser, för bärplockarna men han visste hur mycket det var i fonden eller hur man kom åt den. Men en stor fet merca körde han. Och som dom fick bo medans dom är här och plockar... inte ens ett köksbord hade dom att sitta vid.

Nu kollar vi på "Efterlyst" och det är ju inte mer uppmuntrande... vart är samhället på väg. Och yngre och yngre blir både gärningsmän och offer.


Jaha, har ju inte så mycket att berätta om eftersom jag mest fördriver dagana i soffan just nu. Såg en sevärd film i går, absolut ingen underhållningsfilm men absolut sevärd. Den sa väldigt mycket om livet... den heter "I skuggan av värmen". Handlar om en tjej som missbrukar kokain men samtidigt jobbar som väktare... ska inte berätta för mycket i fall du vill se filmen. Men jag tycker att den visar hur det kan vara i livet, hur nära missbrukare finns runt omkring, hur lätt det är att hamna där.

Har oxå upptäckt (fast det visste jag innan oxå) hur mycket dåliga filmer det finns. Det har ju blivit ett gäng dvd:er under den här soffperioden.


Det var alles för idag...   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards