Alla inlägg den 8 september 2010

Av Annica Sterneling - 8 september 2010 00:10

Åkte till Eksjö i måndags eftermiddag för att i alla fall få säga hej till Lasse och Katta. Var helt medveten om att jag inte skulle få träffa lilla prinsessan så här snart men... det blev en helt U N D E R B A R kväll.

På väg till Eksjö ringde jag Lasse då berättade han att dom skulle få åka hem så vi kunde komma hem till dom ! Skulle bara göra ett hörselprov innan dom fick åka. Vi åkte till pappa eller jag menar ju FARFAR som han numera kan titulera sej som !!! och tog en fika.

Rätt som det var tutade det en volvo och DÄR VAR DOM, alla TRE !

Här är hon Leona, Desteny, BIRGITTA (efter mamma), Sindy-Sue...

  

Den vackraste baby jag någonsin har sett !

Farfar, som var mycket stolt var först framme...

    

LillSkruttan, äntligen kommit ut... på mammas födelsedag... det känns i bröstet. Som Lasse sa... Herren tar och Herren ger...

    

Två trötta föräldrar men så lyckliga och fina...

      

Lite familjebilder !

Så första gången faster får hålla Leona, jag ser ut som jag håller på att svimma...ha, ha, ha, ha... men ja bjuder på det...

  

Så kom FARBROR Pejje... och vi var alla samlade...

      

Mina älskade bröder, älskar dom massor...


Lasse är så fin som pappa...

    


Den här bilden tycker jag jättemycket om...

  


Leona har ju två syskon till, Robin och Kornelia men dom var inte med nu. Kornelia har flyttat till Linköping och pluggar här. Tyvärr har det inte blivit att vi fått träffas men det ska bli snart. Hon bor inte alls lång ifrån oss.

      

Mamma och pappa åkte hem till Aneby med lillSkruttan och vi tog vägen förbi innan vi åkte hem men innan det gick vi in till pappa och drack lite mer kaffe.

Pappa skämmer bort hundarna med godis...

  

Innan vi for till Aneby var vi och Pejje på Tico Tico och käkade en bit mat och fick umgås en liten stund till. Bra att ha maten som "ursäkt" ibland.


Här har vi Robin, Leonas big brother...

  

En underbar, trvlig grabb med världens härligaste dialekt. Dom kommer från Arvika så hela familjen pratar så härligt.

    

Farbror och faster...

Vi köpte med en present, en BabyBjörn sele så dom kan ha lilla sessan på  magen. Jag visste att dom ville ha en sån och jag älskar att handla presenter.

Här försöker Lasse att få ihop selen men det är inte lätt när man bara sovit 2 timmar och precis blivit pappa med allt som det innebär...

  

Med Katta som hjälp och lite gemensamt klurande blev det så här bra...

  

Hjälp !!! LillSkrutt har blivit grön !


Kolla här vilka söta små gulliga fötter...

  


Här klipper storebrossan bort plastremsan från sjukhuset, det var tur det för den satt så hårt runt det lilla benet.

  

Sen var det dags att styra kosan hemmåt, klockan hade hunnit bli 23.00 och Leffan börjar ju jobba 06.00 så det var absolut hög tid att fara. Men jag ska snart åka tillbaka, läntar redan efter henne. Fick ett sms idag att hon hade badat för första gången idag men det gillade hon inte. Klockan 16.00 kom det ett nytt sms att hon bajsat för första gången i sitt liv. Jag blir så lycklig att jag får vara delaktig, det här är det närmaste ett eget barn jag kommer att komma. Nackdelen är bara att det är lite långt mellan oss men det kanske är tur för dom annars skulle dom ha mej där både nu och då, mest hela tiden...


Jag tycker ju om att scrapbooka så idag har jag gjort en tavla till pappa som minne från första mötet med lilla barnbarnet...

  

... så nu MÅSTE jag ju bara åka hem och lämna den för det går ABSOLUT INTE att skicka den på posten... så kan jag ju passa på att pussa på Leona med...


Nu ska jag (för andra gången i kväll) försöka lägga huvudet på kudden och sova. Har så förbannat ont i nacken så jag kunde inte slappna av men ska som sagt göra ett nytt försök för jag är ju trött.


Herrå !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards