Alla inlägg den 14 september 2010

Av Annica Sterneling - 14 september 2010 21:08

Skrev ju igår om mina kompisar som hade varit i stan men inte kommit och sagt HEJ !

Jag skrev ju det med glimten i ögat... det tror jag att dom fattade oxå...

Så idag på jobbet satt vi i Jobbstugan, jag höll på med schemajobb så hörde vi röster utanför men reflekterade inte så mycket. Dom håller på att göra en parkering så det var redan liv och rörelse utanför. Men så kände jag igen rösten och den stämmde inte på Gårdshuset.

Så var det Micke och Carina !

Jag blev så himla glad ! Hela eftermiddagen har jag gått och kännt mej lycklig.

  

Den här vackra rosbuketten, rosa roser som jag älskar fick jag, ett jättegulligt med fina ord på   precis vad jag behövde just nu, dom orden som stog på kortet. TACK !

Mina burdjur fick smaskiga gnagarstänger med honung och solrosfrö. Liza slog volter i buren... Så fick jag bok av Micke som heter TRAKTORER ! Den ser jag fram emot att läsa ! synd att dom inte hade bilder i den oxå med stroa BLÅ traktorer   ... och snacka om att dom "känner sina löss på gången" för jag fick en påse KOLANAPPER !!! Jag ÄLSKAR kolanappar...

Jag ska "skälla" många gånger så kanske dom kommer tillbaka...   

 

Imorron ska vi åka till Aneby till min lilla Sessa, jag längtar så...

 

Min vackra Nasse bus...

          

Men han var inte så populär hos mej i lördags... jag vet att det är deras instinkt och att man ofta förmänskligar dom men jag är ju som jag är.

Han hade fått tag i en liten fågel OCH KOM IN MED DEN. Zenta råka gå förbi och han blev som en panter och han MORRADE...

Behöll mitt lugn och bad Nasse gå ut på framsidan med sitt byte, det gjorde han, men pippin var inte död utan Nasse fortsatte att leka med honom. Han var skadad... Leffan kom, jag tjöt och höll på att svimma. Leffan bad mej att gå in för han skulle ta hand om pippin. När jag hörde honom slå ihjäl fågeln med spaden tjöt jag ännu mer. Stackars Leffan... just då handlade han bara men ett par timmar senare tittade han på mej med glasniga ögon och sa... "jag har slagit ihjäl en liten fågel idag, han tittade på mej".

Men ja älskar min Nasse i allafall...

 

Jossan och Ante var ju här och fika i söndags, dom tog lite bilder så jag snodde dom från Jossans blogg...

      

Min lilla Dampe plutt, han har blivit sp mycket lugnare. Han var nog inte van att bli buren innan...

 

Leffan fick betalt för fönsterputsning idag...

  

...mmmm, jag tror nog att jag oxå kommer vara med och dela på den betalningen !

Tack snälla, och det går ju inte att ta miste på vad Leffan tyckte om betalningen heller. Eller hur ?

Ja det var väl allt för idag... nu ska jag krama kudden. Herrå !



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards