Direktlänk till inlägg 8 september 2009

I dag har jag sovit till klockan tolv...

Av Annica Sterneling - 8 september 2009 15:00

   ... och jag har inte varit ensam, Svennis är oxå sjuk när mamma är sjuk. Han är SÅÅ ynklig. Stackarn !


Jag är så rastlös... men orkar inte göra något... fast det är ju därför jag är sjukskriven. Nog tjatat om mej nu.


  

Här är lite bilder från i lördags. Här är dom, våra nya bekanskaper. Jessi och Rickard.

Vi hade som sagt en supertrevlig kväll och söndag med för den delen. Som vi sa, det är gansla fesligt att det kämdes så naturligt med tanke på att vi verkligen inte kände varandra innan dom kom. Bara ett par timmar på en båt.

 

          

Ja det var ett gäng bildbevis som jag lovade att det skulle komma. Hoppas jag inte får på pälsen nu... för Jessi sa att bara det inte kommer en massa bilder på oss på bloggen nu. Men, det får man ju faktiskt räkna med när kameran kommer fram och man har en blogg. Eller ??


Måtste bara sätta in ett kort som jag tog i börja på kvällen, ja faktiskt det första  och jag vet inte hur det kunde bli så men det blev lite häftigt. Jag kallar det : blixtrar och dunder !




  


Var inne och läste på en annan blogg här om dagen... kan inte riktigt släppa tanken. Hon skrev om inporterade och omplacerigshundar. Hon är, som jag läste texten helt emot både att man inporterar och omplaceringshundar. Allt är ju relativit och allt tolkas ju av den som läser en text... OCH alla har ju rätt till en egen åsikt. Jag tänker i alla fall... att nu är världen som den är, man måste försöka leva efter det. Människan är inte felfri, man gör misstag och jag tycker att man ska vara en sån medmänniska att man ska försöka hjälpa till att rätta till saker och ting.

Hon pratade oxå om att det är så många som skaffar fel ras. Det kan oxå tolkas på olika sätt...

Hon pratar om att man ska gå kurs för att hitta rätt ras, men jag tror att hundar är som oss människor. Bara för att man t ex är "finne", är man inte alkoholist och bär kniv. Jag tror att vilken ras som helst kan bli farlig i fel händer.

Jag har inte gått massa olika kurser eller läst massa böcker, men lite haar jag under fötterna och så mycket har jag lärt mej att ALLA säger så olika saker om precis samma sak så man får plocka lite av varje. Sålla och använda sunt förnuft helt enkelt.

Jag tar gärna emot tips och råd men när någon börjar "tala" om för mej HUR jag SKA göra blir jag som en barnunge och gör tvärtom. Eller typ, tvärtom...  

Man kan framföra det man vill säga på så många olika sätt... kanske det skulle finnas mer kurser om det ?? Jag menar hundkuser kanske skulle innehålla lite mer hur vi människor ska bete oss, förhålla oss...

Jag kan berätta ett exempel. Jag gick en allmänlydnands kurs för ett tag sen... där säger dom att man ska nonchalera sin hund när man kommer hem, hänga av sej jackan, kolla posten mm mm INNAN man hälsar på sin hund... ALDRIG I LIVET, säger jag då Skrikandes jag är ju precis lika glad att se mina "barn" som dom är och se mej.

Har tänkt massor på detta sen den här kursen... tänkt så här, att om dom lagt fram den här "åsikten", som jag tycker att det är, på ett annat sätt hade jag inte reagerat så starkt. Nu var det så att det här var det första som togs upp så jag satt och "retade" mej hela tiden och fick ingen större nytta av resten av utbudet måste jag erkänna.

Tänk så dumt det kan bli, va ?


Oj, vad långt detta blev men det var skönt att skriva av sej...

Nu sak jag glo på en film jag somnade ifrån tidigare idag. Och jag är hungrig... ett friskhetstecken, va ?

Herrå !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards