Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Jag älskar hösten !

Av Annica Sterneling - 27 september 2009 20:06

Många mår ju asdåligt när det blir höst men jag ÄLSKAR verkligen hösten. Mörkret, kylan, tända ljus, myggfritt och ormfritt...

Helgen har varit fantastisk, Pejje kom igår och åkte hem ikväll. Jag har fått rå om honom över ett dygn. Igår när han kom tog vi en loppisrunda och så gjorde vi IKANO huset. Pejje var ute efter en gammal, gammal skinnväst som helst skulle varit dragen i asfaltet, hmmmm... men nä, vi hittade ingen skinnväst. Men däremot hittade han lite snygga t-shirts och en skarvs. På kvällen åkte vi till Kimstad och bada tunna och senare på kvällen mannekängade Pejje i kalsonger, en svart strumpa (han hittade inte den andra) och just denna skarvs eller haslduk eller vad man ska kalla den. Typ en palestinasjäl... tyvärr hade jag ingen kamera med mej...

Idag har vi umgåtts, kollat på film och som vanligt blivit totalt bortskämda av Carina. Hon är fantastisk...

Har hängt hos Stina och vappisarna. Det är så kul med Stina, hon har ungefär samma bakgrund som Zenta och är fruktansvärt osäker på människor men när hon hör mej blir hon jätteglad och jag är så välkommen att komma in och sitta vid valphagen. Dom små har lärt sej gå, om än VÄLDIGT vingligt och ögonen håller på att öppnas. Det är så himla privilegat att få följa dom små liven så här nära.  


Usch både idag och igår har jag haft känningar av mitt socker. Det är fruktansvärt obehagligt, man blir svettig, yr, illamående, skakig. Sen blir man tung i huvudet och trött. Jobbigt faktiskt...  


Snart börjar Parlamentet, säsongstart. Det är ett program som jag tycker är jäkligt kul.


Min dator har ett eget liv tror jag... var hos Patrick förra söndagen, han laddade ner ett laddningsprogram åt mej, sen när jag kom hem var datorn helt puckad. Men nu tror jag att vi kommit på avd som hänt... jag stoppade ner datorn med pucken i väskan, jag har ju mobilt bredband för datorn höll på att ladda ner. Jag är så P U C K A D !!!

Troligtvis har jag knäckt till pucken så det är glappt. Jag har fått låna en annan pucka av Micke, vännen i nöden... så nu kan jag surfa runt i alla fall. Ska skaffa en ny eller om jag ska byta igen och inte har mobilt... jag har ju bara datorn hemma och i Kimstad och där kan jag gå ut på Mickes. Ja, jag får fundera... men jag är så TACKSAM att jag fick låna Mickes puck för det är inte kul att vara utan internet. Man blir lite beroende...


NU ska jag kolla på Parlamentet... by, by   .








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards