Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Annica Sterneling - 3 januari 2011 12:47

Haft ett litet blogguppehåll men nu är jag tillbaka...

Det nya året rivstartade för min del med både det ena och det andra men det är bra, då vet man att man lever.


Två små tomtenissar kom på besök under julhelgen, dom är kvar men utan mössor...

    

Fina va ? Chicago var så rolig han  fann sej i att ha mössan på sej.


Ett par veckor innan jul kom min prinsessa Leona på en snabbvisit. Dom hade varit på ett läkarbesök här i Linköping med hennes lilla öra. Besöket var det inget bevänt med men faster blev glad att få pussa på dom tjocka goa kinderna en stund.

  

Leffan lånade henne en stund oxå i den fina lilla kanindräkten.

  

Hon luktar SÅÅÅÅÅÅÅ gott och till min stora förtjusning har hon ärvt sin fasters ALLA dubbelhakor... Ha, ha, ha !

    

Nasse hittade sin plats direkt när dom kom... Leonas bilbarnstol...

  


Sen hade jag min andra lilla familj på lite tomtegröt och mys... Min, eller rättare sagt VÅRAN, bonusflicka Jossan med Ante...

  

Mamma Stina och Arne...  


Så blev det julafton och då var vi hos Pejje och firade en underbar julafton i riktig topmtebostil.

Allt var lagom och avslappnat och bara trevligt.

  

Pejje förbereder julmaten och kolla vem som hjälper till ??? Ovanligt va ?

  

Leffan hjälper till.

Efter maten blev det Kalle Anka och allas ögonlock trillade lite hit och dit.

  

Sen lekte vi "Barnen från Frostmofjällen", gick och släppte in hästarna i värsta snöyrvädret med det var skönt för både hundarna och våra trinda magar...

Det smakade bra med kaffe framför öppna brasan och Karl Bertil Jonsson lite senare. För mej känns det inte som riktig jul förrän jag fått se Karl Bertil Jonsson. En tradition jag har som minne efter mamma.

  

Lilla Max försöker komma med i gemensakapen men Svennis är inte snäll utan leker Herre på Täppan. Max skulle ju kunnat bara ta Svennis som ett kick...

Zenta spelade Allan, han som alltid har sån respekt för nya människor och helst grabbar men han vätrade sej i soffan bland grabbarna.

  


Nu ska jag jobba...

God fortsättning !


Herrå !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards