Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Annica Sterneling - 29 januari 2011 18:47

Det känns... men det ska bli skönt när det är måndag, på sätt och vis. Då vet jag att snart är det över och jag om några dagar är på väg hem igen.

Hela dygnet går runt på att det snurrar kring operationen men det är väl inte så underligt. Det är ju en grej för livet...


Hundarna och jag gav oss iväg på en utflykt igår. Första stoppet blev i Aneby hos min sessa... ja, och brossan och svägerskan förstås   . Hon sov när vi kom men jag var ju tvungen att smyga in och ta ett kort...

  

Klänningen/koftan fick hon av oss i julklapp och nu passar den men det är svårt att köpa kläder i rätt storlek i denhär åldern, dom växer jättesnabbt och det är ju bra.

  

Vi drack kaffe och släppade i soffan en stund men så....

  

vaknade hon, min lilla Leona. Jag skriver min för det är BARA jag som är faster...

Hon är så fin ! Så perfekt ! Luktar så gott !

    

Blir helt lycklig när jag får hålla i henne och bara vara nära henne.

Men jag måste erkänna att jag blir nervös när hon blir ledsen och än så länge betyder det ju oftast att hon är hungrig och då är det ju bara mamma som kan hjälpa.

Filmade en del som Leffan och jag satt och tittade på när vi kom hem.


Nästa stopp blev Vetlanda, till Anna-Carin, Sessan, Gizmo och lilla Saga... ännu ett underbart litet charmtroll. Tänk om alla barn kunde få ha en Anna-Carin ! Få komma till och vara i centrum till 100 %. Helt underbart... Man kunde bara inte låta bli att tycka om lilla Saga, hon är bara 2 år och använder en hel massa ord. En del av dom är "sagiska" men så duktig hon är.

    

Här dansar Saga och headbangar ! Hon såg helt grym ut i ögonen när hon headbangade som en riktig liten hårdrockare. Så var det till Jay Smith oxå... 

TACK för hjälpen med ögonbrynen A-C ! nu kan jag ligga där på operationsbordet och INTE skämmas över ögonbrynen i allafall...


Sista stoppet blev hos Pejje, tog en kopp kaffe där innan vi begav oss hem i snöyran igen. Två rådjur såg jag på vägen hem. Dom är vackra men man blir skraj när dom står där på vägkanten.


Rinde på en köksmöbel på blocket. Jag har ju målat köket i vitt och har svarta detaljer till så hittade jag det här...

  

Lite dålig skärpamen det är ett perlarbord i kakelplattor med 4 kromfärgade stolar och svarta dynor till. Det bästa av allt är att det finns här på Grengatan så i morronkväll ska vi hämta det, men jag får väl pyssla med möbleringen efter operatioen. Har inte riktigt den energin just nu.


Så har jag velat ha en naken Janne, ett sånt underbart marsvin som Stina och Arne har. Har kollat runt lite men inte direkt hittat någon uppfödare. Alla bor så långt borta. Men så hittade jag en uppfödare i Nässjö som var på G att para. Hade kontakt med henne för någon vecka sen och då sa hon att ett par hade parats och hon var dräktig !

Hon trodde att kullen skulle komma i februari men så... satt det en dag EN puppis där. Han kom att få heta The only one... pratade med tjejeni förrgår och hon sa att om inget annat händer är han VÅRAN !!!!!!! I går stog det på hennes hemsida under bilden på honom att HAN ÄR TINGAD AV A N N I C A ! Tjohoooo !!!

  

Här är han ! Jag älskar honom redan ! Helt underbar färger !

Först 25 februari kan vi hämta honom och jag längtar såååååååå dit.

  

Här är "brossorna" när dom jobbar som datahckers, fast egentligen käkade dom mest av gurkan och morötterna som serverades under arbetspasset.


Tänk vad detaljer kan piffa upp. Nu ska jag ju inte ha kvar kökssoffan men innan jag hittade dom andra köksmöblerna piffade jag upp tre kuddar som bara var svarta från början...

  


Var innne och fikade och fick lite pepptalk av Tessan här om dagen, det var en skit förmiddag men kände mej mycket gladare när jag gick hem. Ja, jag var ju inte där helt ensam, boysen var ju givetvis med och gissa vart Svennis satt...

  

som vanligt i centrum och spelade kungen på gården. Skällde ut alla som räkade gå förbi.


Nu kommer det ett kort på sniskan men jag glömde att vända på det så det får gå för den här gången...

  

Hon log så fint genom rutan när vi vinkade hej då.

Måste berätta... hon har så knubbiga ben så när dom tog av henne strumpbyxorna hade hon små hjärtan på benen efter strumpbyxorna... Det tycker jag va gulligt.


Avslutar med en så fin bild som Pejje hittade en gång när han var på tippen, så fick jag det.... Kan inte förstå varför ?

  

Men kolla på dom så lyckliga dom ser ut. Står säkert och lapar av den första vårsolen. Jag älskar den här bildern...


Var rädda om varandra. Herrå !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards