Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Annica Sterneling - 13 oktober 2009 20:22

... och tack för allt gott idag !

Vi åkte till Kimstad efter att Leffan slutat jobba idag för att gratta Micke, gosa med valparna och titta på nya projektet... grillkåtan !

Ja, vart ska jag börja... jag är så tacksam att jag har såna kompisar som jag får uppleva saker med som jag säker inte skulle upplevt annars. Denna grillkåta var ju helt fantastisk !!

Jag glömde givetvis kameran men den ska med nästa gång så ska jag visa. Vi blev bjudna på kycklingspett, pain rich med smör och ost vid den öppna grillbrasa. Snacka om underbar värme och känsla att sitta där på renfällarna och äta på trätallrikar och dricka ur träkåsor. Sen blev det kaffe, PARISEBULLAR !!! och buddhapestbakelse. Kan man begära mer av livet !?!

Ja, förstås sen var det valphagen. Jag har varit så himla "kaxig"... nä, jag är inte sugen på en valp, det är inte alls lockande... Ha, ha, ha... idag svämmade mitt hjärta över   Där satt jag i hagen med alla barnen omkring mej, dom klättrade på mej, tuttade på mej och pussade på mej. Och Stina är så himla go, vi har fått jättefin kontakt. Carina sa att det är bara henne, Micke och MEJ som hon accepterar att komma i närheten av valparna. Hon till och med lämnade mej med valparna för att gå ut och kiss. Jag är så stolt !

"Min" lilla Uno kom till mej när jag satte mej i hagen och klättrade upp på mej... åhh mitt hjärta bara bultade. Jag blir precis sjuk... men jag M Å S T E vara förnuftig ! Jobbigt det är att vara en vuxen människa ibland...

Har snott ett par bilder från Micke och Carinas hemsida på valparna men gå gärna in på deras sida själva och kolla på fler bilder   http://www.hundhuset.com

    

Men att titta på biler är absolut ingenting mot att se dom i verkligheten. Och som luktar så gott och dom har fom gosigaste sammetsmagar du kan tänka dej.

Jag har tiggt om att få komma på fredag igen, jag är ledig så och sen hoppas jag på att jag får följa med på söndag för då ska Stina och Arne åka och kolla på dom. Skulle kunna tänka mej att bo där just nu... helst i deras tv soffa för barnen har fått flytta ut i en större hage i tv rummet nu.

Och ni skulle se när dom fick mat, alltså vanlig mat, dom la sej i matskålen och åt med hela kroppen. Sex små tuttar som stog runt och smaskade mat så det stog det härliga till.

Måste berätta en annan rolig historia som hände idag... hundarna och jag skulle ut i skogen på promenad men var tvungen att först att åka och tanka  . Sagt och gjort, åkte till Hydro macken och som vanligt när jag ska tanka håller folk på att sno min tankplats framför näsan på mej. Så lagom irriterad hastade jag ut och satte i kortet och sen fram för att tanka. Är så fumlig i mina händer så jag svor tyst för mej själv på egoistiska människor och mina förbannade händer. Och jag kan aldrig få till det med pumpen så jag slipper stå och hålla i handtaget så jag får stå där och hålla kramaktigt. Får se att det är något "pucko" som har med sin hund vid pumparna, tänkte att det passar sej väl inte att ha med hunden ut bland bilar och slangar och bensin. Tittar till igen och ser... det är ju Zen, min hund !!

Jag hade lämnat framdörren öppen, det gör jag alltid och han brukar aldrig gå ut men det hade han som sagt gjort nu. "Gå in i bilen Zen !" Snäll som han är hoppar han bara helt coolt in och sätter sej i baksätet igen. Snacka om att jag stog där med lång näsa...

Såg en asfin bil idag, det var en SEAT JAZZ tror jag att den heter, själva modellen var väl inte något jättespeciell men bilen var metallicrosa, inte grisrosa utan en fin gammerosa färg. Den färgen skulle min volvo ha.

Nu ska vi dricka te och kolla en stund på tv. HERRÅ !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards