Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2009 20:37

Har haft en toppendag idag. Började med en kall men skön höstpromednad ute på Tinnerö. Måste berätta en sak som mina änglar... ute på Tinneröområdet finns det massor med färister, på sidan av dom finns en smal lite gångplanka som dom har lärt sej att gå över. Nu kan dom det utan att jag behöver tjata eller visa dom vart dom ska gå. Dom är så duktiga båda två...


Sen for vi till Kimstad. Det skulle komma en familj med en lagottotjej på 6 månader som Carina skulle hjälpa att klippa päls och klor på. Men så klipper ju inte Carina klorna på sin egna hundar, det är ju jag som gjör så hon bad mej att komma och visa. Jag är absolut inget proffs men jag tycker att det är kul. Jag har ju kämpat med Rozzo ocg det var en kamp för han är envis som sju men denna donnan var RIKTIGT enveten. Men jag ger mej inte så lätt och allt gick mycket lättare när matte lämnade rummet. Matte ville ju gärna lära sej klippa klor men det blir nog lättare när lilla Isabella fått vänja sej att bli klippt. Men jag är väldigt riven på mina armar ska jag lova...

Så har jag nu då en del bilder på alla underbara småbarn i hagen...

      

Kolla den lilla tungan... dom har vuxit masssor på nolltid. Dom morrar och busar, en av dom satt och passade på mej sen rätt som det flyger han mot mej, sliter tag i byxbenet och ristar mitt byxben. Tänk bara för ett litet tag sen såg dom inte och kunde knappt gå och nu är dom små busungar...

    

När jag skulle gå idag satt dom alla sex som små Buddha figurer och såg ut som dom sa: ska du lämna oss nu ?

  

Vi tryckte ner Leffan i hagen idag... här sitter han med Uno (som jag vill ha...)

  

Här har dom somnat på rad...

  

Här ligger lilla Iris, Micke och Carinas lilla snutta.


Så kommer här lite kort på grillkåtan, vi har idag blivit bjudna på grillade karrekotletter... mmm så gott det var och så jäkla mysigt att sitta där i grillkåtan och äta på trätallrikar, dricka ur kåsor och njuta i eldens sken.

    

Så här den alltså ut på utsidan, som en liten tomtestuga...

  

Den är mycket rymligare inuti än vad den ser ut på utsidan. Man sitter på renfällar, det är varm och gott om rumpen stumpen men dom fäller... fniss.

    

Det är så rogivande att bara sitta där och titta in i elden och känna att det mörknar utanför fönstret och det är en underbar värme.

  

Zenta tyckte oxå att det var kul att vara med i grillkåtan...

  

Det här är en klocka...

  

Kikaren ! som egnetligen är en dold flaskhållare. Så tuff...

  

Här ska vi få kokekaffe... det finns inget kaffe som är så gott som när man kokat det på en öppen spis. Så gott !

Ville inte åka hem men allt har ett slut... och kissen var ensam hemma och hade varit hela dan... så vi åkte hem.


Har precis kollat på Wallanders nya film "Prästen", men jag vet inte... när det blir för många filmer av samma sort blir det till slut lite tjatigt. Men visst den var sevärdig får  man väl säga.


Jag vet inte om jag måste gå till vårdcentralen imorron... jag råkade ju ut för en grej på jobbet i torsdags och jag har så förbannat ont i nacken och ryggen. Har tagit muskelavslappnande och Leffan masserade på morgonen men det hjälper inte mycket.

Jag ska gå och värma min vetekudde en stund och se om det kan hjälpa en smula.


Herrå   !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards