Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Ännu en bra dag...

Av Annica Sterneling - 23 oktober 2009 20:28

   Puss på er allihop !

Som jag skrev i rubriken har vi haft ännu en bra semesterdag. Idag har vi varit hemma i Eksjö och hälsat på pappa. Tyvärr går tiden alltid för fort när man har trevligt. Hela familjen var med till Småland idag till och med lilla Nasse men tyvärr var han fruktansvärt åksjuk både på dit och tillbakavägen. Det är så synd om honom  men sp fort vi kom hem käkade han mat, drack vatten och springer nu runt som en tok. Så nu mår JAG bra igen, blir så ledsen i hjärtat när djuren inte mår bra...

Vi kom i alla fall fram runt 10.00, vi tog en fika med pappa

  

sen tog vi en promenad och hämtade Pejjes Max. Max och jag har fått sån underbar kontakt, han pratde med mej hela gågatan, han var så glad.

När vi rastat hundarn lämnade vi dom hos pappa sen bjöd pappa på lunch Tico Taco. Vi nästan rullade hem så mätta blev vi.

    

Som ni ser tycker Max om Leffan oxå...

Det är så skönt att alla djuren går så bra ihop. Inga problem och tänk så rädd Zenta var för Max i början.

  

Kan någon hjälpa mej att komma upp på soffan ?


Dagen till ära köpte vi en pärontårta med nötbotten och den var god ska jag lova...

  

... visst är den fin ? och på toppen låg det jordgubbar...mmm.

Så kom Pejje och vi kunde smaka på tårtan och den var värd att vänta på.

    

Svennis väljer ju bestämmt vem han ska sitta hos, nu var det Pejjes tur att ta hand om honom.

  

Fick jag någon tårta eller ?

Självklart min lilla ängel ska du oxå smaka tårtan.

Vi kollade på en kanal på tv hos pappa som heter "Animal Planet", den kanalen ska vi oxå försöka beställa. Vilka bra program dom körde där.

Ja, så var det dags att åka hem... vi hade innan på dan köpt en liggare till mammas grav så innan vi for hem var Leffan och jag och la på den. Vi köpte lycktor oxå men dom ska Pejje åka och sätta dot och tända till nästa helg när det är Alla helgon.


Nu sitter vi här och dricker en god...

  

kopp the. Vi köpte ett jättegott lösthe i Kvarnen i Skärblacka som heter "Lyckliga stunder".

Funderar på dagen och livet...

blir så trött på människor som pratar hit och dit, som lägger sej i mitt liv och bestämmer saker om mej som jag själv inte har en aning om. Fattar inte att folk orkar bry sig så mycket om andras liv, jag känner att jag har fullt upp emd mitt egna och orkar inte lägga energi på att reda ut andras liv.

Och att älta samma problem om och om igen... vad är det för vits med det... red ut konflikten och gå sen vidare... men det är så många som är fruktansvärt konflikträdda. Men vad är det som är så farligt att med ett gräl, rensa luften sen går man vidare ?!


Nu ska jag hänga framför tv en stund, det är ju fredagkväll och sovmorgon imorron så ska flappa lite bland kanalerna... Ha en bra helg gött folk, by by !

  


  

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Sterneling - 11 november 2011 19:33

... trött, trött, trött och trött ! Trött på allt och inget, trött på alla och mej själv. Det är ju fredag, jobbat en vecka, känner mej lite rastlös... Det blir lite film idag, ska se Änglagård, den sista. Har i och för sej redan sett den me...

Av Annica Sterneling - 18 oktober 2011 05:14


... och jag kan bara inte sova !!!! Kan bara skylla mej själv... som man bäddar får man ligga, heter det ju...   I går kväll var jag med Frivården på ett medlemsmöte tillsammnas med Micke. Annika Österberg var där och berättade om sitt liv i fä...

Av Annica Sterneling - 12 oktober 2011 10:27

Man kan tro att jag fyllde jämt som jag blev firad men jag blrv bara 43 i år... Fattar ni !!! 43 år ! Hur gammal man hunnit att bli... men det är väl bara att acceptera. Fast egentligen har jag inte så stor åldersnoja, man är inte äldre än man kä...

Av Annica Sterneling - 19 september 2011 07:34

Ny vecka, nya utmaningar...   Känner mej kanske inte riktigt så poitivt som det lät, men klockan är ju inte så mycket än så jag hinner nog snart ikapp...   I helgen fick jag en ny kamera så jag har testat lite... så många knappar på den som j...

Av Annica Sterneling - 28 augusti 2011 17:54

Det värsta är att tiden går så himla snabbt när man har roligt... vi har varit på stadsfesten i eksjö från i fredags till idag, varit med Pejje hela långa helgen... Tyvärr blev det inga bilder från helgen men jag tänkte lägga in lite andra bilder f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards