Alla inlägg under februari 2007

Av Annica Sterneling - 3 februari 2007 18:04

...vi har resonerat så klokt Leffan och jag angående att skaffa ny hund. Det är ju inte det första man tänker på när Ellen precis gått bort men man får frågan av alla så visst tänker man. Men vi har bestämmt att det ska få gå ett tag, i alla fall över sommaren, både för vår och Zenats skull. Var med Micke och Carina hos Pelle och Susanne och kelade med 5 veckors gamla dvärgpudlar. Dom har oxå pappan Svennis som jag blev förälskad i sist vi var där. Jag har fått frågan om jag vill ha honom. Fattar du ??Trodde inte att det var sant...men hur gör jag nu ? Hade läget varit annat på många sätt hade han suttit på min säng NU men vi skulle hem och fundera. Nu har vi funderat... på onsdag hämtar vi honom på prov. Folk kommer att ha sina bekymmer, så är det jämt men JAG tänker att det här är en möjlghet. Det ända som skulle vara är att han inte går ihop med min guldklimp men man måste ju pröva. Tänk om det kunde vara onsdag idag...Ikväll jobbar jag med A, vi ska äta potaisgratäng & kotletter och titta på melodifestivalen men det är nog inte så bra idag, det blir nog bättre på 3:e uttagningen för då är MAGNUS CARLSSON me. Ska vi titta på det ihop den gången Micke ?Måste berätta en sak, igår när vi var hemma en sväng kom grannen Berith in med en bukett tulpaner dels som tröst för lilla Ellen och dels för att jag "är så gullig" och gör tvättstugelistorna. Det tycker ju jag bara är en kul sak men jag blev hemskt rörd och glad över omtankenI fredags var det en vecka sen Ellen somnade in. Känns ibland som man inte orkar gråta mer, man är bara tom. Har väl aldrig sett så många hundar som liknar min Ellen som nu. Och så ofta man säger hennes namn eller "hundarna".Saknar henne så fruktansvärt...

Av Annica Sterneling - 3 februari 2007 09:01

Solen skiner men snön är helt borta nu och det är lördag. Jag jobbar men F och jag är på lite "äventyr". Igår kväll åkte vi till Micke och Carina för att bada tunna, F var lite nyfiken på hur det var. Först åt vi bandspagetti med köttfärsrör sen var det dags för bad, vi satt i länge det var såååååååå skönt. Efter badet förflyttade vi oss till övervåningen för att kolla på film och käka chips. Vi hade hittat en hundfilm som hette "Eight below", den var gullig, lite snyftig oxå, inte ett öga torrt.Det var inte planerat att sova över men F föreslog det själv och sovplatser finns det. F och jag har sovit tillsammans och det har gått kanonbra. Vi fick kaffe på sängen och har legat och diskuterat vad vi ska göra av den här dagen. Det som är bestämmt är att vi ska åka och titta på 5 veckor gamla minipudlar. Jag såg dom för 2 veckor sedan och då var dom jättegulliga.Jag är så glad för min Zentas skull han har varit så ledsen sen Ellen gick bort men så fort vi kom hit (jag är alltså nu i Kimstad) så blev han glad igen. Han och Drutten har busat massor och när som inte busar ligger dom tätt tillsammans. Snacka om ler och långhalm.Nu sak vi borsta tanden och sen ge oss ut på härlig promenad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards